A Flying Banana II. névre keresztelt motorral érték el a nem hivatalos rekordnak számító 205.238 mérföldes sebességet, a próba helyszíne a híres Boneville-i sóstó volt.
A korábbi rekordot is ugyanez a csapat tartotta a Flying Banana előző verziójával, tavaly több mint 280 kilométeres sebességgel száguldott az elődmodell ugyanezen a helyszínen, ráadásul akkor hivatalos rekordként is bejegyezték az elért sebességet, mivel mindkét irányban, közvetlenül egymás után meg tudta ismételni az eredményt.
Nem csak egyenesen: az akkus gépek a pályaversenyeken is bizonyítanak
Richard Hatfield a Lightning Motorcycles vezetője elmondta, hogy több ponton módosították a 205 mérföldes próba után a motort, melyek érezhetően javítottak a gép stabilitásán, így nem elképzelhetetlen, hogy a hivatalos rekorddöntésen akár a 340 kilométeres óránkénti sebességet is elérik a tisztán elektromos meghajtású kétkerekűvel.
Ahogy a hétköznapokban, úgy a versenypályán is erős lemaradásban vannak az akkumulátor táplálta gépek a benzinmotoros társaikkal szemben: a nyitott karosszériás motorok sebességrekordja épp nemrégiben dőlt meg, amikor Bill Warner áttörte az 500 kilométeres sebességhatárt az erre a célra épített Hayabusával. Persze ettől még komolyan kell vennünk ezeket a különös, hangtalan gépeket, hiszen százéves lemaradást fognak ledolgozni a tervezőik egyetlen generáció alatt, hogy kész megoldással szolgálhassanak majd pár évtized múlva, amikor a Föld olajkészleteit feléljük, és a napi közlekedést az alternatív energiaforrást használó járművek veszik át.