Vadonatúj, környezetbarát - pontosabban: lokálisan nem szennyező - gépeket újítottak be Alsó-Szászország (Niedersachsen) egyenruhásai. Kezdésként nyolc ZERO DS ZF 14.4 áll szolgálatba, mely speciális fényezéssel, feliratokkal és megkülönböztető jelzésekkel érkezett a német zsarukhoz – számolt be a PolizeiPraxis.de.

Zero villanymotorok a yardon

Főként a halkabb, egyszersmind tisztább működés, valamint a csekélyebb karbantartás miatt esett erre a választás a benzines modellek helyett. Érdekes, hogy eddig csak elvétve került szóba a villanymotor előnyei között, hogy ideális követésre, megfigyelésre, hiszen hangtalanul suhanhat az utcákon, viszont a német zsaruk ezt emelték ki egyik legfontosabb erényként. Persze az sem mellékes, hogy a villanymotor – felépítéséből adódóan – rugalmasabb a belső égésű erőforrásnál, így városi és elővárosi forgalomban kifejezetten fürge a Zero, és a 0-100 sprint is csak 4,5 másodpercig tart vele, ami nem csak a járművek, hanem a motorok között is erős érték (főleg, hogy kuplung híján akárhányszor megismételhető a tökéletes gyorsulás).

elektromos-rendormotorok-nemetorszagban-25689
Ha nem kínozzák, 230-250 kilométert is megtehet egyhuzamban a Showa futóművel megspékelt rendőrmotor, majd öt óra töltés után újra 100%-ra feltöltött akksival állhat szolgálatba

Üröm az örömben, hogy ha lemerül, akkor a beszámoló szerint öt órán át nem mozdul a gép, hiszen ennyi időre van szükség a teljes feltöltéshez. Ráadásul az extra felszereltség is rendesen fogyasztja az ampereket, tudniillik a digitális rádió és az ülésfűtés is áramot fogyaszt a 146 Nm-es forgatónyomatékú motoron felül.

elektromos-rendormotorok-nemetorszagban-25688
Figyelmes részlet, hogy nemcsak a motoron ülve, hanem attól méterekre eltávolodva is használható a Zero rádiója, így helyszínelés, forgalomirányítás közben sem szakad meg a kapcsolat a géppel, illetve a központtal

Emellett 158 km/órás végsebessége sem túl acélos, ezért is inkább városi és elővárosi feladatokra ajánlott. Viszont tagadhatatlan előnye, hogy 80-100 kilóval karcsúbb az eddig használt járőrmotoroknál, ráadásul 187 kilós tömegét már nem súlyosbítja üzem- és kenőanyag vagy bármi más extra.