A KTM már egy évvel ezelőtt jelezte, hogy alaposan felforgatja a nakedek szegmensét, mikor bemutatta a 1290 Super Duke prototípust. Láthatóan a riválisok is valami hasonlóra készültek, hiszen az osztrákok bejelentése után néhány hónappal már európai és távol-keleti ruhátlan erőgépek tucatjai rótták tesztköröket, hogy az őszi seregszemlén már szériaérett formában fogadhassák a nagyközönséget. Lássuk hát, mivel kényeztetik a motorosokat a gyártók 2014-ben!
Aprilia
Tuono V4R ABS - Brembo Monobloc féknyergekkel, a gyár saját fejlesztésű, APRC rövidítésű menetbiztonsági csomagjával, valamint 170 lóerőre nőtt teljesítménnyel és 111,5 Nm-es forgatónyomatékkal támad az Aprilia csupasz fenevadja, a Tuono. Szintén a kiállítás meglepetései közé tartozott, hogy Roberto Colaninno bejelentette, 2016-ban visszatérnek a MotoGP-be, és a WSBK VB-cím után a GP-ben is bajnokok akarnak lenni.
Bimota
BB3 - S 1000 RR blokkal, változatlan, 193 lóerős csúcsteljesítménnyel érkezik a Bimota legfrissebb sportgépe. Mivel éppen hogy nehezebb a BMW-nél, valószínűleg a saját készítésű váz és a minőségi felfüggesztés billentheti a mérleg nyelvét az olasz kihívó felé, főként, hogy valószínűleg árban is ütni fogja a bajorok superbike-ját.
BMW
S 1000 R - 160 lóerővel és mindössze 207 kilós menetkész tömeggel debütált a müncheniek csupaszmotorja. A szerény önsúly azért is jó eredmény, mert gazdag felszereltség, verseny-blokkolásgátló berendezés (Race-ABS) és két különböző üzemmódban használható automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC) is került a modellre.
R 1200 RT - Ahogy az várható volt, az RT túragőzös is megkapta a GS-ben debütált folyadékhűtésű erőforrást, 125 lóerő és 125 Nm-es forgatónyomaték áll ezentúl a világjárók rendelkezésére. Hill-start opció is választható a géphez, ez meredek emelkedőkön jöhet jól, hiszen automata rögzítőfékként segíti az elindulást, és Pro váltóasszisztens is rendelhető hozzá, hogy gázelvétel és kuplungolás nélkül válthassunk fel és le.
Ducati
Monster 1200 - Szinte hihetetlen, de lassan youngtimerek lesznek az első Monsterek - már 1992 óta velünk vannak a bolognai csapat inkább kezes, mintsem szörnyű motorjai. Méltó módon ünnepli a két évtizedes jubileumot a gyár - az új, 1200-as Monster piacra dobásával.
Két változat elérhető a modellből, az 1200 és az 1200S, azonban a hagyományoktól eltérően itt nem csak felszereltségben van különbség - a Sport verzió 145 lovas, míg az alap tízzel kevesebb. A motorok száraz tömege mindössze 182 kilogramm. A csupasz vasak mellett természetesen jelen volt a korábban már bemutatott 899 Panigale, és a 1199-es legfrissebb variánsai is.
Harley
Street 500 és 750 - Lám, még a legnagyobb gyártók is meghajlanak a piaci trendek előtt, s erre a legjobb példa a Harley-Davidson két új modellje. Bő tíz éve már, hogy vadonatúj típus került fel a milwaukee-i palettára, a rajongók azonban nem gondolták, hogy pont a kezdőjogsis fiatalok célkeresztjébe kerül majd a következő V2-es...
Félliteres és 750-es változat érkezik majd a meglepő módon folyadékhűtésű blokkal felszerelt Streetből, melyeket - a kedvezőbb előállítás és a komoly ázsiai kereslet miatt - Indiában készítenek.
Honda
Már meg sem lepődünk, hogy a Honda lehengerlő kínálattal van jelen az őszi seregszemlén, szinte minden szegmensben hoztak valami új vagy felfrissített modellt Japánból.
A kezdőknek az izmosabb, megnövelt hengerűrtartalmú CBR300R lehet érdekes, de a középméretű vasak között is taroltak, hiszen a CB650F és CBR650F, valamint a CTX700/700N duót is itt leplezték le. Szintén a cruisereket erősíti a CTX család harmadik tagja, a Pan European blokkját öröklő CTX1300, a túrázók pedig a megújult VFR800F, illetve Crosstourer modellekben gyönyörködhettek.
Ezek mellett az NC família is keményebb blokkot kapott, nyomatékosabb, 745 köbcentis erőforrás került az NC750S, X és Integra modellekbe, a CBR1000RR-ből pedig egy exkluzív, SP kiadás érkezik 2014-re, Öhlins felfüggesztésekkel.
Kawasaki
Z1000 - Már hetekkel ezelőtt megszellőztette a Kawasaki, hogy egy vadonatúj, erősebb Z váltja a jelenlegi modellt. Az újdonság több mint 140 lovas erőforrást kapott, maximális forgatónyomatéka 111 Nm 7300-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Formája agresszív, ám természete inkább megbocsátó: hosszabb hatodik fokozattal és nagyobb tankkal, valamint precízebben adagolható, blokkolásgátlóval kiegészített fékrendszerrel lép színre az új Z.
Az ezres idomos változata, a Z1000SX is új ruhát és jó pár extrát kapott. Új felfüggesztés és fékrendszer, valamint a nagyobb túramotorokon megismert KTRC kipörgésgátló is felkerült rá, hogy vonzó alternatíva legyen a liter feletti túrázókkal szemben.
A felsorolás itt nem ér véget, és a hamarosan érkező folytatásban is ábécé sorrendben haladunk tovább, jönnek - többek között - a KTM, a Suzuki és a Yamaha újdonságai Milánóból.