A háromhengeres építési mód tarol a középméretű motorok piacán: fél tucat új modell érkezett Milánóba, mely ilyen hajtáslánccal küzd a vásárlók kegyeiért.
MV Agusta
Az exkluzív sportmotorjáról elhíresült talján manufaktúra a szerényebb anyagi lehetőségű motorosoknak is szeretne kedvezni, ezért két olyan modellel száll harcba, mely közvetlen versenytársa lesz a távol-keleti kihívóknak. Jövő tavasztól a korábban már általunk is bemutatott Brutale 800 színesíti a háromtagú, 675, 920 és 1090 típusjelzéssel ellátott modellcsaládot, ám nem ez volt az egyetlen újdonság a varase-i manufaktúra standján.
A középméretű csupaszmotor alkotóelemeit felhasználva egy supermoto stílusú gépet is bemutattak Milánóban, ami a Rivale 800 típusnevet kapta. A hírek szerint 125 lóerővel és 170 kilogrammos tömeggel érkezik a jövő nyáron boltokba kerülő élménymotor, mely a Sachs, a Marzocchi és a Brembo futóműelemeire építkezik. A stílusos forma, a saját fejlesztésű MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) menetbiztonsági csomag és a kiváló tömeg/lóerő arány garantálja, hogy a Rivale méltó ellenfele lesz majd a Ducati Hyperstrada és a Husqvarna Nuda modelleknek. A vételár várhatóan 11 000 EUR körül alakul, vagyis kimondottan jó ajánlat lesz a vetélytársakkal szemben.
A háromhengeres MV Agusták tervezőinek azonban nem csak a hazai konkurensekkel, hanem az Egyesült Királyságból származó motorokkal is számolniuk kell, hiszen a Daytona 675 mellett a Triumph csupasz sikermodellje, a Street Triple is megújul 2013-ra. A 106 lóerős és 86 Nm forgatónyomatékkal felvértezett hinckley-i gép jelentős változásokon esett át az elmúlt évben - ez a 2007-es bevezetés óta már a második alapos fejlesztés a modelltörténetben. Vadonatúj vázat és kipufogórendszert álmodtak a mérnökök a motor alá, ezzel egyszerre javítottak a gép súlypontján és csökkentették annak tömegét, mely így mindössze 182 kilogrammos menetkész tömeggel mérlegel.
A filigrán, ötküllös első felnin 310 mm átmérőjű tárcsákat, és a Nissintől származó féknyergeket találunk, hátul 220-as diszk és Brembo munkahenger teljesít szolgálatot. A harapós fékrendszert blokkolásgátlóval is kiegészíthetjük, a feláras extrát – egyedi módon – bármikor ki/be kapcsolhatjuk a kormányon elhelyezett kezelőszerv segítségével. Az alapmodellel egy időben jelenik meg a típus drágább, R jelzésű változata, mely azonos hajtáslánccal, de sokkal finomabb futóműelemekkel kerül a szalonokba.
Minden paraméterében állítható Kayaba felfüggesztés található az exkluzív kivitelen, elöl 115, míg hátul 135 mm rugóúttal. A testvérmodellek már első ránézésre is könnyedén felismerhetők, hiszen a „Racing” kivitel piros segédvázzal és feltűnő, vörös-fehér fényezéssel hirdeti nemes származását.