A rendelkezések egy része elsősorban az autósokat és a kerékpárosokat érinti, de számtalan olyan intézkedést is elfogadtak, melyek a motorosok mindennapjaira lesznek hatással.
Drágább büntetések és új jelzések Németországban
Kezdjük rögtön a bírságokkal, tekintettel arra, hogy a német állam mostantól számos cselekedetet magasabb büntetési tétellel díjaz.
Ha valaki lakott területen belül legalább 21 km/órával túllépi a megengedett sebességet, egy hónapra elveszíti jogsiját, nem mellesleg 80 eurós bírságot és két büntetőpontot is kap. Szintén egy hónapra ugrik a jogsi, amennyiben lakott területen kívül legalább 26 km/órával meghaladjuk az előírt sebességet, ráadásul kapunk két büntetőpontot, továbbá 80 eurót is fizethetünk a zsaruknak. Aki 50 helyett legalább 101 km/órával száguld a városban, kéthónapos jogsibevonást és 280 eurót kockáztat, emellett a 2 büntetőpont szinte már csekélységnek számít. Jóllehet, a nagyon enyhe gyorshajtást sem tolerálják Németországban, ami annyit tesz, hogy 10 km/órás túllépésnél jön a 20, illetve 30 eurós csekk, attól függően, hogy lakott területen kívül vagy belül követtük el a cselekményt.
Nyolcadliteres robogót autós jogsival?Miként korábban már beszámoltunk róla, ezentúl Németországban is vezethetnek B-s jogsival legfeljebb 125 köbcentis robogót vagy motorkerékpárt a legalább öt éve vezető, 25 évesnél idősebb sofőrök. Ennek feltétele, hogy részt vegyenek egy rövid, mindössze kilencórás elméleti és gyakorlati képzésen. Lényeges különbség, hogy az A1B-oktatás végén nincs vizsga, nem úgy mint Magyarországon, ahol eleve sokkal komolyabb elvárásokat támasztanak a motorozni vágyó autósokkal szemben. Pedig nálunk is indokolt lenne minél több autóst a takarékos és tiszta üzemű kétkerekűek felé terelni, hiszen ezáltal csökkennének a dugók a városokban, sőt a levegő minősége is javulna a nagy forgalommal küszködő településeken.
Arra is számítsatok, hogy nagyon nem nézik jó szemmel a helyi zsaruk, ha a megkülönböztető jelzést használó mentőautók nyomában haladva jutnak előnyhöz a sofőrök - e cselekedet büntetési tétele 200-ról 240 euróra nőtt, nem beszélve arról, hogy két büntetőpont és egyhónapos jogsielvétel is jár a pénzbírság mellé. Ami az új jelzéseket illeti, megjelenik az utak mentén az a tábla, amely megtiltja az autósoknak, hogy szűk utcákban, útszűkületeknél kikerüljék az egy nyomon haladó járműveket, például a motorokat.
További részletekért, kérjük, keressétek fel az Országos Balesetmegelőzési Bizottság tájékoztató honlapját, ahol bővebb beszámolót olvashattok a németországi szabálymódosításokról.