– Az a célunk, hogy „elosszuk a járműveket”, azaz egy időben csak meghatározott számú ember közlekedhessen a Dolomitok hágóin – szögezte le a hamarosan életbe lépő szigorítás kapcsán Daniel Alfreider, Dél-Tirol kormányzóhelyettese. A várhatóan 2024-től érvényes, új rendszerben – többek között – a Campolongo, a Gardena, a Karerpass, a Pordoi, a Sella és a Stilfserjoch közlekedését szabályoznák, mégpedig úgy hogy a nyári hónapokban megszabnák az adott napszakban kiosztható behajtási engedélyek számát.
Fontos különbség a más európai országokban bevezetett korlátozásokkal szemben, hogy nem zárnak ki egyetlen járműkategóriát sem az utakról, tehát az autók, motorok azonos megítélés alá esnek majd. Ugyanakkor leszögezték:
a túl hangos, zajos járművek egyáltalán nem hajthatnak majd be az engedélyköteles zónákba, legyen szó két- vagy négykerekűekről.
A Dolomitokban jelenleg is zajlik az úgynevezett „Low Emission Zone” kialakítása, és ha a római törvényhozás is jóváhagyja a kezdeményezést, akkor jövő nyáron már csak meghatározott számú jármű hajthat majd fel a legnépszerűbb hágók útjaira.