Miért jó egy dízel bringa? Nos, nekünk tuti hogy nem kéne, de a hadsereg, ahol még a tankok is dízelolajjal mennek, nagy hasznát veszi az efféle motornak.
A Kawasaki KLR 650 alapjaira épült dízel blokk vízhűtéses, 584 köbcentis és 34 lóerőt présel ki magából 5500-as fordulaton. A felfüggesztést is speciálisan ehhez a motorhoz tervezték, hiszen a normál hátsó rugóstagok nem bírták az extra megterhelést. Ha éppen egy iraki olajmező kellős közepén fogy ki nafta a bringából, és nincs kéznél normál dízelolaj, tölthetünk bele spéci NATO Military dízelt, bio-dízelt vagy kerozint is.
A gépet egyébként a HDT és az F1 Engineering tervezte. Az F1 Engineering alapítója Roger Flynn, maga is nagy motorversenyző volt, annak idején egy metanol meghajtású 650-es oldalkocsis Triumphal kezdte, majd egy 500-as Manx Nortont és más GP birngákat hajtott.
A 60-as évek közepe táján csatlakozott a Honda Formula 1 csapatához, ahol sokáig ő volt a főmérnök, majd Frank Williamsnek is dolgozott. 1973-ban az USA-ba költözött, ahol az IndyCar-ban tevékenykedett, a cég az F1 Engineering nevet 1993-ban vette fel.
1999-ben a Hayes Diversified Technologies-zal (HDT) karöltve kapott megbízást egy dízel motor fejleszétsre a hadsereg számára, mára már a civil verzióját tervezik a Kawasaki KLR 650-M1030M1-nek. Jól jön majd olyan helyeken mint Kenya, ahol az ólommentest csak hírből ismerik.