A korábban Confederate-ként futó Curtiss Motorcycles még nyár elején mutatta be nagyon vad és legalább annyira furcsa megjelenésű kétkerekűjét, a Zeust. Az elmúlt hónapokban a mérnökök kitartó munkájának köszönhetően két, sorozatgyártásra kész változat is elkészült az elektromos modellből, mi több, immáron meg is lehet rendelni őket. Az EICMA motorkiállítás közönsége nemrégiben élőben is megcsodálhatta a gépeket, s nem kétség, volt mit nézni rajtuk. A Zeus egyik kiadása sötét tónusú színösszeállításban, bobber stílust idéző formavilággal és kiegészítőkkel állították csatasorba, a másikat pedig fehér fényezéssel, szögletes, futurisztikus vonalvezetéssel álmodták meg, s mindkét variánst méregdrága szénszálas elemekkel, eloxált alkatrészekkel és Beringer fékekkel gazdagították.

curtiss-zeus-sorozatgyartas-20290

A Zeus elöl-hátul 17-es kerekeken fut, 215 kilót nyom, tengelytávja 1562, ülésmagassága pedig 724 milliméter
A masinák teljesítményadatai lenyűgözőek: nem kevesebb mint 190 lóerő és közel 200 Nm forgatónyomaték áll a pilóta rendelkezésére, s ha hinni lehet a gyártónak, a járgány akár 450 kilométert kibír egy töltéssel. A prémium minőséget meg kell fizetni, ennek megfelelően eléggé vastagon fogott a ceruza az árcímke írásakor, a Zeus ugyanis 60 ezer dollárba, vagyis átszámítva több mint 17 millió forintba kerül. Aki befizet rá, leghamarabb 2020-ban kaphatja meg a masinát. A Curtiss szakemberei mindeközben már egy másik modellen is dolgoznak, ezt Hera névre keresztelték, s miként az nevéből sejthető, a Zeus párja lesz, ugyancsak meghökkentő külsővel és elektromos hajtással. Az istennőről – ahogy a gyártó nevezi – egyelőre csak néhány fotót tettek közzé, valamint annyit lehet tudni, hogy gyártása két év múlva kezdődik.