A motorozás eszenciája, amikor az Alpok vagy a Dolomitok tükörsima kanyarjaiban suhansz, de egy ilyen túrához szükséged lesz pár kiegészítőre is, hogy legalább néhány ruhát, felszerelést magaddal vihess az útra. A túraendurókon adja magát, hogy három méretes kofferrel oldd meg a kérdést, de az R1-en igencsak bután mutatnának a jókora alumíniumdobozok, leszámítva a legendás Sjaak doboz-szörnyét, ami örökre a retinánkba égett:
Mibe pakolj, ha sportmotorral túrázol?
Muszáj lesz hasonlóan hatékony, de a gép stílusához és kialakításához jobban passzoló megoldást keresned, mint például a tanktáska, melynek kiválasztásakor a következőkre érdemes figyelned. Sokat segít, ha vásárlás előtt rápróbálhatod az üzemanyagtartályra, mert a túl magas táskák kitakarhatják a műszereket, míg a széles pakkok kanyarodás közben hozzáérhetnek a kormányra rögzített kapcsolókhoz, gombokhoz.
A legjobb a felfelé bővíthető, vízálló vagy vízálló huzattal kiegészített kivitel, s ezen belül is választhatsz hagyományos, mágnessel rögzített táskát, de ha félted az üzemanyagtartály fényezését, tankgyűrűs modelleket is találsz a kínálatban.
Ha utasod is lesz a túrán, akkor a legegyszerűbb, egyszersmind legolcsóbb hengertáska sajnos kiesik a rostán, de ezt kiválthatod az ülés alatt rögzített, és kétoldalra lelógó nyeregtáskákkal. Itt is fontos a vízállóság, ám ennél is lényegesebb, hogy ne lógjon rá a lábtartóra, és főleg ne kerüljön közel a kipufogóhoz, mert a tűzforró fém és a gyúlékony textil találkozása nem sok jóval kecsegtet...
Menet közben gyakran szükséged lehet apróságokra, például bankkártyára az autópályák fizetőkapuinál. Ha nem szeretnéd minden alkalommal a belső zsebből előhalászni a pénztárcádat, akkor egy combtáska segíthet kényelmesebbé tenni a fizetést. Ez már csak azért is előnyös lehet, mert a motortól független „poggyásztartó”, azaz ugyanúgy használhatod a mindennapokban, ingázás közben, mint a nyári túrákon.
A hátizsák is kedvező árú és hatékony megoldás lehet, de ismerve, hogy napi hat-nyolc óra motorozás során mennyire megterheli a vállat és a gerincet, ezt inkább szükségmegoldásként, és csak könnyű holmikhoz javasoljuk. Elvégre hiába kínál az oldaldobozokéval vetekedő, akár 25-35 liternyi helyet, ha a nap végén már nyűg a motorozás, mert az izmaid, ízületeid tiltakoznak a folyamatosan rázkódó, nehéz csomag ellen.
Végül pedig egy tipp: lehetőleg minden táska belsejében tüntesd fel a telefonszámodat vagy más elérhetőségedet, ha véletlenül elveszítenéd vagy valahol ottfelejtenéd, akkor könnyen értesíthessen a megtaláló, és mielőbb visszajusson hozzád.