Évek óta nem állt ilyen kevés okozott baleset a nagymotorosok rubrikájában, mint 2020-ban. Nem hibahatáron mozgó eltérésről van szó, hanem durva visszaesésről, százas nagyságrendű eltérésről 2019-cel szemben.
Jócskán csökkent a motorosok által okozott balesetek száma
Kiadta a KSH a járműfajtákra bontott statisztikáját arról, hogy mennyi galibát okoztak idén az autósok, motorosok stb. Ebből feketén-fehéren kiderül, hogy komoly a visszaesés az okozott motorbalesetekben, ráadásul nem csak a kijárási korlátozással sújtott tavaszi hónapokban. 2018 első kilenc hónapjában 578-szor riasztották a helyszínelőket sajáthibás motorbalesethez, tavaly 674-szer, míg idén csak 532 alkalommal. Egy év alatt 22%-os visszaesés, le a kalappal.
Persze rávághatják a tényekre immúnis kommentelők, hogy ez a karantén alatti időszakban „jött össze”, amikor 30 és 50 ezres csekkel jutalmazták, ha valaki csak úgy céltalanul motorozgatott. Nos, a számok nem ezt mutatják: jóllehet, a március és május közötti háromhónapos időszakban csaknem 30%-kal kevesebb sajáthibás motorbaleset történt, mint tavaly tavasszal vagy korábban, de a tendencia júniusban sem torpant meg.
A június és október közötti főszezonban 363 balesetet jegyeztek fel, míg tavaly 442-t, vagyis itt is egyértelmű a csökkenés. Ez főként azért nagy eredmény, mert viszonylag sokan halasztották el külföldi túráikat a bizonytalan helyzet miatt, így ha összességében csökkent is a megtett kilométerek száma, arányaiban többet motoroztak itthon. Azt már nem is említve, hogy húsz év alatt megduplázódott itthon a nagymotorok száma, hamarosan eléri a 200 ezret, miközben az okozott balesetek száma a 15-20 évvel ezelőtti szinten áll.