A kiemelkedő tartósság és a remek tapadás – elvileg – egymásnak ellentmondó erények, hiszen az abroncsok többségénél egyik a másik rovására növelhető. Hogy igenis van középút és létezik tartós, egyben változatos körülmények között is remekül tapadó köpeny, arra a tengerentúli ContiMotoBlog friss tesztje a bizonyíték, melyben 8700 mérföldet, azaz 14 ezer kilométert tettek meg a TKC70 Rocksszal.

Tartósteszten a Continental TKC70 Rocks

A TKC70 Rocks tudásban a TKC70 és a TKC80 között helyezkedik el, vagyis merészebb terepes kalandokra alkalmas, mint a 70, és hatékonyabb aszfalton, mint a 80-as széria tagjai.

continental-tkc70-rocks-tartos-teszt
Az áttervezett mintázat egyik erénye, hogy nagy sebességnél sem zajos, így hosszabb, kizárólag aszfalton megtett túrákra is alkalmas a köpeny

Kiemelték a tesztben is, hogy a klasszikus terepmintával színre lépő Rocks főként kemény gyorsítás közben, laza talajon nyújt érezhetően többet a TKC70-nél, míg nedves, vizes aszfalton a cég túraabroncsaiban is alkalmazott Rain Grip technológia segít növelni a tapadást.

continental-tkc70-rocks-tartos-teszt
A túragumikkal szerzett tapasztalatok is hozzájárultak, hogy ilyen kiemelkedő futásteljesítményű lett a TKC70 Rocks

Az idén zajlott teszten kereken 14 ezer kilométert tettek meg a gumikon egy R 1150 GS Adventure-rel, és bár akadtak negatívumok, különösen a teszt utolsó heteiben, összességében meglepően jónak és tartósnak bizonyult a Rocks.

„Hibaként” azt emelték ki, hogy nagyjából 12 500 kilométerig kiszámítható a tapadás és a bemelegítési fázis is örvendetesen rövid, ám tapasztalataik szerint az utolsó 1000-1500 kilométeren, amikor már a végső millimétereket koptatták, érezhetően lassabban melegedett be az abroncs és kevésbé volt meggyőző a tapadás, mint újkorában.

Ezért azt javasolják, aki ilyen abroncsot használ, figyeljen erre a futásteljesítmény utolsó 5-10%-ában vagy nemes egyszerűséggel cserélje le az abroncsot, ha már egyébként is minimális a mintamélység.

continental-tkc70-rocks-tartos-teszt
Erős érv a TKC70 mellett a 14 ezer kilométeres élettartam, a terepképesség és a sokoldalúság, míg negatívumként csak a szinte teljesen elkopott abroncs csekélyebb tapadását említették

Mivel a többség nagytestű motorokon használja a TKC70 Rocks köpenyt, a hosszútávú próba is egy vezetővel együtt 300 kilós, és néha plusz 40-50 kiló csomaggal megpakolt GS-sel zajlott, hogy minél reálisabb képet tükrözzön a Spanyolország és Portugália vadregényes útjain folyó teszt. Akárhogy is, a 14 ezres futásteljesítmény több mint meggyőző, főleg a terepen és nedves/száraz aszfalton egyaránt kiszámítható tapadás mellett.