– Nemrég exkluzív menetpróbát tartottunk Ausztriában, hogy bemutassuk az új ContiAttack SM 2 gumiabroncsot – írta vállalati blogján a német Continental.

continental-sm2-gumi-teszt
Nem volt nehéz dolga a Continental fotósának, hogy látványos képeket készítsen a tesztnapról...

A kétnapos tesztre a Puradies Naturresortban került sor, és hogy minél többet megmutathassanak az abroncs tudásából, rögtön három különböző gépre szerelték fel az új SM 2-t. KTM 390 Duke, 690 SMC R és Husqvarna 701 Supermoto – ilyen vasak sorakoztak a pálya boxában a teszt reggelén.

Pályán vallatták a Continental ContiAttack SM 2 abroncsot

Az első nap a pályázásról szólt, mégpedig a német vállalat technikás, ausztriai tesztpályáján, amit kifejezetten az új motorkerékpár-abroncsok fejlesztésére és tesztelésére született, és ez bizony látszik is a sajátos vonalvezetésen.

continental-sm2-gumi-teszt
A fejlesztők hangsúlyozták, hogy az SM2 a korábbi EVO-val szemben sokkal jobban tapad, különösen hideg, nedves aszfalton, ennek dacára az abroncs élettartama is jelentősen nőtt. Méréseik alapján ötödével hosszabb élettartamú az újdonság, mint a vállalat korábbi szupermotógumijai

A helyszín ideális a szupermotók kipróbálására, hiszen rendkívül szűk kanyarok és nagy szintkülönbségek jellemzik, ráadásul az aszfalt teljesen megegyezik a közutak építéséhez használt keverékkel, tehát az itt szerzett tapasztalatok utcán is hasznosíthatóak.

continental-sm2-gumi-teszt
Csaknem kétszáz kilométer hosszú szerpentint jelöltek ki a szervezők az SM2 közúti tesztjére

Miután meggyőződtek róla a pilóták, hogy mennyit fejlődött – különösen tartósság és nedvestapadás terén – a gumi az előd SM EVO-val szemben, következhetett a nap kiértékelése, a következő reggelen pedig a közúti túra. Ezúttal változatos, többórás motorozás várt a pilótákra, végig az Alpok ezernyi kanyarral tarkított útjain, míg a pihenők alkalmával a német mérnökök a fejlesztés és a gyártás részleteibe is beavatták őket.

continental-sm2-gumi-teszt
Tavaszi megjelenése óta két újabb változatot dobott piacra a Continental az újdonságból, így már 110/70 R17 és 150/70 R17 méretben is elérhető a megszokott 120/70 R 17, valamint a 160/60 R 17 mellett

Elárulták, hogy több párhuzamosan zajló módosítás eredménye az SM 2 20%-kal nagyobb futásteljesítménye. Egyrészt változott az anyagkeverék, másrészt mélyebbek lettek a mintaárkok, amivel két legyet ütöttek egy csapásra. Ezáltal ugyanis több vizet tud kiszorítani a köpeny, ami mérhetően növelte a nedvestapadást – akárcsak az előállításához használt, sajátos eljárással készülő szilikakeverék –, illetve hosszabb életű is lett a gumi.

continental-sm2-gumi-teszt

Nőtt az elérhető kanyarsebesség is, ami elsősorban a GripLimitFeedback technológia alkalmazásának köszönhető, így egészen mélyre döntve is kiszámítható marad a motor viselkedése, és könnyebben kontrollálhatóak a megcsúszások.

continental-sm2-gumi-teszt

Jóllehet, az idén tavasszal megjelent SM 2 áprilisban kizárólag 120/70 R 17-es és 160/60 R 17-es méretben volt kapható, azóta már bővült a kínálat, és napjainkban már 110/70 R17 illetve 150/70 R17 változat is készül az újdonságból.