– Nemrég exkluzív menetpróbát tartottunk Ausztriában, hogy bemutassuk az új ContiAttack SM 2 gumiabroncsot – írta vállalati blogján a német Continental.

continental-sm2-gumi-teszt

A kétnapos tesztre a Puradies Naturresortban került sor, és hogy minél többet megmutathassanak az abroncs tudásából, rögtön három különböző gépre szerelték fel az új SM 2-t. KTM 390 Duke, 690 SMC R és Husqvarna 701 Supermoto – ilyen vasak sorakoztak a pálya boxában a teszt reggelén.

Pályán vallatták a Continental ContiAttack SM 2 abroncsot

Az első nap a pályázásról szólt, mégpedig a német vállalat technikás, ausztriai tesztpályáján, amit kifejezetten az új motorkerékpár-abroncsok fejlesztésére és tesztelésére született, és ez bizony látszik is a sajátos vonalvezetésen.

continental-sm2-gumi-teszt

A helyszín ideális a szupermotók kipróbálására, hiszen rendkívül szűk kanyarok és nagy szintkülönbségek jellemzik, ráadásul az aszfalt teljesen megegyezik a közutak építéséhez használt keverékkel, tehát az itt szerzett tapasztalatok utcán is hasznosíthatóak.

continental-sm2-gumi-teszt

Miután meggyőződtek róla a pilóták, hogy mennyit fejlődött – különösen tartósság és nedvestapadás terén – a gumi az előd SM EVO-val szemben, következhetett a nap kiértékelése, a következő reggelen pedig a közúti túra. Ezúttal változatos, 180 kilométer hosszú kör várt a motorosokra, végig az Alpok ezernyi kanyarral tarkított útjain, míg a pihenők alkalmával a német mérnökök a fejlesztés és a gyártás részleteibe is beavatták őket.

continental-sm2-gumi-teszt

Elárulták, hogy több párhuzamosan zajló módosítás eredménye az SM 2 20%-kal nagyobb futásteljesítménye. Egyrészt változott az anyagkeverék, másrészt mélyebbek lettek a mintaárkok, amivel két legyet ütöttek egy csapásra. Ezáltal ugyanis több vizet tud kiszorítani a köpeny, ami mérhetően növelte a nedvestapadást – akárcsak az előállításához használt, sajátos eljárással készülő szilikakeverék –, illetve hosszabb életű is lett a gumi.

continental-sm2-gumi-teszt

Nőtt az elérhető kanyarsebesség is, ami elsősorban a GripLimitFeedback technológia alkalmazásának köszönhető, így egészen mélyre döntve is kiszámítható marad a motor viselkedése, és könnyebben kontrollálhatóak a megcsúszások.

continental-sm2-gumi-teszt

Jóllehet, az idén tavasszal megjelent SM 2 áprilisban kizárólag 120/70 R 17-es és 160/60 R 17-es méretben volt kapható, azóta már bővült a kínálat, és napjainkban már 110/70 R17 illetve 150/70 R17 változat is készül az újdonságból.