A 19. század végén alapított Continental számos érdekességgel rukkolt elő az utóbbi hónapokban, a ContiTour, a ContiLegend és a ContiCity mellett vadonatúj gumival lepték meg a túrasportmotorok tulajdonosait is. A közismert RoadAttack korábbi szériái is rendkívül sikeresek voltak, s a SportMotor olvasói is rendre 10/9 értékeléseket osztottak ki az első és második kiadásnak, nem ritkán 20-22 ezer kilométeres futásteljesítményről beszámolva. Bármilyen hihetetlen, a Continál megpróbálták ezt is túlszárnyalni, és egy minden tekintetben továbbfejlesztett termékkel jelentek meg idén tavasszal.

continental-roadattack3-sportattack3-13611
Boncterem rögtönzött tesztjei arról árulkodnak, hogy a RoadAttack az egyik legtartósabb abroncs a piacon - nem ritkák a húszezer kilométer feletti bejegyzések sem a hatszázas, 650-es motorokon

A tartósságra tehát biztosan nem lehet panasz, ám a mérnökök figyeltek a fel-felbukkanó kritikákra, miszerint vásárlóik egy része még jobb tapadásra vágyik, s szeretnék, ha nedves aszfalton is bátran döntögethetnének, ezért a Continental szakemberei ismét munkához láttak, alapjaiban módosítottak a recepten, és a SportAttackkal szerzett tapasztalatokat felhasználva fejlesztették ki a túrasportmodell harmadik generációját.

Új abroncs? Bekoptatjuk Neked!

A szintén újdonságnak számító Continental SportAttack 3 kapcsán egy eddig nem ismert fogalmat, a Traction Skint ismerhették meg a motorosok, mely tulajdonképpen az abronccsal megtett első kilométereket teszi biztonságosabbá. A fényes formaleválasztó réteg sokak számára igazi „mumus”, gyakran tartanak tőle, és vásárlás után 100-200 kilométeren át nem is mernek igazán döntögetni a géppel.
continental-roadattack3-sportattack3-13618
Soha többé formaleválasztó-réteg? Ha tartasz a fényes, csúszós bevonattól, a Conti SportAttackot Neked találták ki!
Nos, a Traction Skin eljárás elejét veszi a félelmeknek, ugyanis a különleges és persze titkos módszer révén nélkülözhetik a formaleválasztó kenőanyagok használatát, ezáltal a vadonatúj abroncs matt felületű és kiválóan tapad, vagyis az első méterektől munkára fogható.

Közös alapokon a sport- és túraabroncsok

Már első ránézésre is látszik, hogy az új RoadAttackkal van dolgunk, elvégre a változó szélességű, s egészen a köpeny pereméig futó, jellegzetes barázdák merőben eltérnek a riválisoktól, illetve a közvetlen elődöktől. Ez a kialakítás egyébként főként abban játszik fontos szerepet, hogy nagy tempónál is hatékony legyen a vízkiszorítás, ezáltal a hirtelen lezúduló, nagy mennyiségű eső se tántoríthassa el a túrázókat a továbbhaladástól.

continental-roadattack3-sportattack3-13612
Széles, mély barázdák kiváló vízelvezetést garantálnak, míg a közöttük látható, nagyméretű, puha anyagkeverékű blokkok felelnek a príma tapadásért száraz, forró aszfalton

A módosított összetételnek köszönhetően a hideg, nedves felületen is remek tapadásra számíthat a vezető, ráadásul ezt úgy érték el, hogy - a vetélytársakkal ellentétben - a köpeny vállrészén és középen azonos anyagkeveréket használnak a gyártás során. Felmerülhet, hogy akkor miként garantálják az elképesztő tartósságot, ha középen is ugyanolyan puha az abroncs, mint a széleken? Nos, a német mérnökök - egyedülálló módon - a sütési hőmérséklet módosításával érik el, hogy az egyforma összetételű massza más és más tulajdonságú legyen. Ennek előnye, hogy szinte észrevétlen az átmenet keményebb középső és a rugalmasabb szélső felületek között, kanyarodás közben gyorsítva mindvégig kiszámítható marad a motor viselkedése, miközben a remek tapadás átlagon felüli tartóssággal társul.

continental-roadattack3-sportattack3-13616
A RoadAttack 3 tervezésekor gondoltak a nagytestű túramotorok tulajdonosaira és az idősebb, ritka méreten futó gépek gazdáira is, ezáltal 18 és 19 colos típusok egyaránt megtalálhatók a kínálatban

Ritka gumiméret? Nem probléma!

Jó hír a lassan klasszikussá válók túragépek rajongóinak, hogy a Continental mérnökei nem elégedtek meg a szokásos kínálattal, mely jobbára a modern utazómotorok felniméreteihez igazodik. A 23 (!) különböző méretet felvonultató RoadAttack-táblázatban olyan rendhagyó köpenyek is felbukkannak, mint a 18 col átmérőjű, 130-as és 160-as futófelületű modell, melyért valószínűleg hálásak lesznek a Honda CB1100 és Kawasaki W800 tulajdonosok.

continental-roadattack3-sportattack3-13613
A koromfekete külső alatt a motor hossztengelyére derékszögű, úgynevezett nulla fokos övek húzódnak, remek egyenesfutást és öncsillapítást garantálva

Emellett nyár elején négy különböző méretben érkezik a RoadAttack GT kivitele (120 és 190 mm széles futófelülettel, 17 colos átmérőben), amivel a kimondottan nagy teljesítményű és tömegű túragőzösökre kínálnak remek ár/érték arányú abroncsokat, hogy a legújabb utazómotorok gazdái is bátran voksolhassanak a Continental újdonságára.