Kétségtelen, hogy fagypont körüli hőmérsékletű, nedves aszfalton jobban teljesítenek a téligumik, mint a hagyományos, nyári abroncsok, ennek dacára csak néhány cég készít ilyen speciális köpenyt motorkerékpárokra. Érthető, hogy nem halmoznak el minket Hayabusa- vagy GS-méretben készülő, téli külsőkkel, hiszen a motorosoknak csak egészen kis része használja a – nagy teljesítményű, 17-es vagy 19-es keréken futó – motorokat a téli hónapokban. Ráadásul napjaink remek köpenyei mellett nincs is szükség erre, hiszen a legújabb túra- és túrasportgumik fejlesztésénél alapvető szempont, hogy akkor is megbízhatóan tapadjanak, ha valamelyik hágón télies körülmények között, azaz néhány fokos hidegben és vizes úton halad a motoros. Mivel Európa legmagasabb útjain júliusban, augusztusban sem kizárt egy-egy rövidebb havazás vagy a decembert idéző hőmérséklet, ez ma már alapelvárás a motorgumikkal szemben.

A Continental újításai a jobb nedvestapadásért

Ennek köszönhetően az átlagos motorosok télen is elővehetik a gépet, akár az olyan napokon is, mint a mai, amikor még párás, foltokban nedves az út, de délután már tíz fok fölé melegszik a levegő.

continental-raingrip-technologia-tapadas-esoben-is
A német „boszorkánykonyhában” mérnökök százai dolgoznak azon, hogy évről évre sokoldalúbb és nagyobb tapadást nyújtó abroncsok szülessenek

A Continental néhány napja készült bemutatójából kiderült, hogy nem az anyagkeverék, a sajátos övszerkezet vagy többkomponensű kialakítás a kiváló nedvestapadás záloga, hanem ezek összességétől javul a motor kezelhetősége. Négy saját technológiát mutattak be a szakemberek, mindegyiknél gyakorlati példákkal alátámasztva, hogy miért teszi jobbá az abroncsot, illetve élvezetesebbé a motorozást.

continental-raingrip-technologia-tapadas-esoben-is
A köpenyek fejlesztésekor az olyan sajátos járművek igényeit is muszáj szem előtt tartani a mérnököknek, mint például a nagy teljesítményű elektromos motorkerékpárok

Első a gyakran hallott Multigrip fantázianév, mely arra utal, hogy középen és a vállrészen eltérő keménységű a köpeny, viszont folyamatos az átmenet a kettő között, így kanyarban, nagy sebességnél is kiszámítható a motor viselkedése. A megoldás előnye, hogy nő az abroncs élettartama, mégpedig anélkül, hogy ez kanyarban a tapadás rovására menne. Ezt úgy érték el a mérnökök, hogy – más márkáktól eltérően – nem többféle anyagkeveréket használtak, hanem a gyártás, azon belül is a vulkanizálás során eltérő hőmérsékleten készült a gumi középső és vállrésze, s ebből adódik az eltérő keménység, illetve a nagyobb tartósság.

continental-raingrip-technologia-tapadas-esoben-is
A különleges övszerkezetnek köszönhetően akkor is melegszik a köpeny vállrésze, amikor még egyenesen halad a motoros

Ha élhetünk ezzel a szóviccel, az alapanyagot megfűszerezik a titkos összevetőkből álló BlackChili adalékkal is, mely úgy növeli a nedvestapadást, hogy közben nem csökkenti az abroncs futásteljesítményét, feloldva az ősrégi, „vagy tapad, vagy tartós lesz” ellentmondást. A harmadik fontos összetevő az egyre magasabb szilícium-dioxid-tartalom, mely szintén fokozza az abroncs terhelhetőségét nedves aszfalton, amit remekül kiegészít a márkára jellemző, hatékony vízelvezetést garantáló mintázat.

continental-raingrip-technologia-tapadas-esoben-is
Bármikor előfordulhatnak télies körülmények az európai hágókon, így a túra- és túrasportabroncsok tervezésekor egyaránt szempont a kiváló nedves- és száraztapadás, mégpedig a hőmérséklettől függetlenül

Végül pedig a nullafokos, ezért ZeroDegree névre keresztelt övszerkezet, mely azért felel, hogy egyenletes legyen a hőeloszlás a köpeny teljes felületén. Utóbbi megoldás révén akkor is felmelegszik az abroncs vállrésze, amikor egyenesen halad a motoros, ezáltal a kanyarba érve nem a hideg gumi érintkezik az aszfalttal. Így aztán nő a tapadás, egyszersmind kiszámíthatóbb lesz a motor viselkedése – árulták el a német mérnökök bemutatóban.