Idén tavasztól öt új méretben elérhető a Continental ContiRoad abroncsa, hogy a kisebb teljesítményű motorok tulajdonosai is élvezhessék azt a tapadást és tartósságot, ami a német abroncsot jellemzi. Mivel a 2020-tól kapható köpeny korábban olyan sportos motorok gyári gumija volt, mint például a KTM 890 Duke, a most megjelent változatok bizonyára tökéletesek lesznek az új célközönségnek is.
Öt új méretben kapható a ContiRoad
Ha ismerős a mintázat, az nem a véletlen műve, ugyanis fejlesztésekor a ContiRoadAttack 3 „állt modellt”, és ennek köszönhetően a ContiRoad hasonló erényekkel büszkélkedhet, mint tesztgyőztes elődje.
Igazi sokoldalú gumival van dolgunk, legalábbis erre utal, hogy a márka MotoGP-ből érkezett tesztelője, Jeremy McWilliams így nyilatkozott a próbák után az újdonságról:
Nagyon tetszett, hogy ContiRoad azonnal elkezd dolgozni, nincs hosszas bemelegítési fázis, azaz a motoros már az első métereken bátran használhatja az abroncsokat. Ingázástól a kifejezetten sportos motorozásig minden területen kiemelkedőt nyújt, nedvestapadása pedig különösen meggyőző.
Utóbbi annak köszönhető, hogy a gyár legújabb túraabroncsairól ismert RainGrip technológiával készült, magas szilícium-dioxid tartalmának köszönhetően pedig akkor is megőrzi tapadását és rugalmasságát, ha túrázás közben a hegyekben hirtelen 10-20 fokot csökken a hőmérséklet.
Jó hír, az A1-es és A2-es motorok tulajdonosainak, hogy idén tavasztól öt új, eddiginél keskenyebb méretben elérhető a ContiRoad. Ezek mindegyike 17 colos átmérőjű, az első köpeny 100/80 és 110/70 változatban kapható, míg hátsó gumiból 130/70, 140/70 és 150/60 elérhető. Nem véletlen, hogy éppen ezt a géposztályt célozták meg a mérnökök, hiszen napjainkban egyre népszerűbbek az ilyen kezdőmotorok. A 250 és 499 köbcentiméter közötti hengerűrtartalom-osztályban például robbanásszerű volt a növekedés: tíz év alatt háromszorosára nőtt ezek aránya a Németországban forgalomba helyezett motorkerékpárok között, és immáron minden hetedik eladott gép ide tartozik.
Végül hozzátették a fejlesztők, hogy a szélesebb, nagyobb futófelületű radiálgumiktól kölcsönözték a mintázat kialakítását, ezáltal hosszabb életű az abroncs, így ritkábban szorul szervizelésre a motor, és az ingázóknak, futároknak oly fontos kilométerköltség is csökkent.