Noha a 890 Duke R-nél visszafogottabb, így is piszok gyors és gazdag felszereltségű az idén megjelent KTM 890 Duke. A mindössze 169 kilós száraz tömegű újdonság természetesen megannyi vezetéssegítő eszközzel felszerelt, és hattengelyes IMU (helyzetérzékelő) adatai alapján támogatják a motorost a fékezést, illetve gyorsítást biztonságosabbá tevő rendszerek.
Gyárilag Continental ContiRoaddal szerelik fel a KTM-eket
Azt is megosztotta a gyár, hogy a korábbi típusokhoz hasonlóan (pl. 390 és 1290 Adventure, Husqvarna 701 stb.) a 890 Duke is Conti abroncsokat kap a gyárban. Ráadásul egy kimondottan megfizethető típust, mely a túrasportabroncsok táborát erősíti.
A ContiRoad erőssége a kedvező ár mellett a sokoldalúság, vagyis hogy merőben eltérő időjárási és útviszonyok között használható. Maga Jeremy McWilliams, a KTM tesztpilótája segédkezett a fejlesztésnél, sőt ellátogatott a cég Contidrom névre keresztelt pályájára is, hogy tapasztalatai alapján javíthassanak az abroncs tulajdonságain.
- Nagyon tetszett, hogy az első és hátsó kerékről is sok visszajelzés érkezik a vezetőhöz – emelte ki McWilliams a Contidromban szerzett élményeit. Még hozzátette, hogy hideg, nedves aszfalton is kiszámíthatóan viselkedett a motor, és jól tolerálta a gyakran változó körülményeket, illetve a rosszabb minőségű szakaszokat is.
A bemutatón az is kiderült, hogy a tesztgyőztes ContiRoadAttack 3 összetevőit és technológiáját vették alapul tervezéskor, és a fejlesztés a vállalat német központjában, pontosabban a korbach-i üzemben zajlott.