Újabb 130 motortípusra kapott jóváhagyást a Continental népszerű köpenye, a ContiRoadAttack 4, így már összesen közel hatszázféle modellen használhatóak a friss fejlesztésű, német gumik. A mérnökök kiemelték, hogy főként kétszeméllyel használt, gyakran 4-500 kilós össztömegű és nagy teljesítményű gépek szerepelnek a 130 új típus között, azaz bátran ajánlják olyan motorosoknak is a számtalan méretben kapható ContiRoadAttack 4-et, akik utassal, csomaggal és sok-sok köbcentivel kelnek útra.

continental-contiraoad-attack-abroncs-bemutato
Hazai beszállítók: a német ContiRoadAttack 4 új, GT változatát olyan motorokra készítették, melyek az átlagosnál jóval erősebbek és össztömegük is kiemelkedő. Példaként a szintén német BMW K 1600 GT-t és GTL-t említették a fejlesztők

Túra- és kalandmotorok hosszúéletű abroncsa, a RoadAttack4

Míg a gumi első változatáról azt írták, hogy Yamaha MT-09 csupaszmotortól, a Honda NT1100 túragépen át, egészen a sportos KTM 1290 Super Duke GT-ig bármilyen izmos kétkerekűre bátran ajánlható, a januártól elérhető, új GT kifejezetten luxustúrázókra készül.

continental-contiraoad-attack-abroncs-bemutato
Csaknem hatszáz típus kapcsán nyilatkoztak úgy a gyártók, hogy a ContiRoadAttack 4 és 4 GT tökéletesen alkalmas a vállalat motorjaira (Kép: ContiRoadAttack 4-teszt, Spanyolország)

A nagy terhelést elviselő, erősített övszerkezeten felül azért is kapott ilyen sok jóváhagyást az újdonság, mert gyakorlatilag az összes népszerű méretben elérhető. Napjainkban már 120/70 ZR 17-es elsők, és 160/60 ZR17, 180/55 ZR17, 190/50, valamint 190/55 ZR17-es hátsók készülnek a vállalat hannoveri üzemében.

Mit tud a gyakorlatban a ContiRoadAttack 4?

Korábban többféle motoron, változatos körülmények között tesztelték a német abroncsokat, és a pilóták egyöntetű véleménye alapján az alkalmazkodóképesség, illetve a nedvestapadás volt a legmeggyőzőbb tulajdonsága.

continental-contiraoad-attack-abroncs-bemutato
Igazán nem rossz teljesítmény egy „túragumitól”, hogy lapon fordulhatsz vele a szerpentineken, főleg egy ilyen testes motorral, mint a jó öreg CB1300 

A Spanyolországban zajlott nyúzópróbán többek között a BMW S 1000 XR, a Kawasaki Versys 650, a KTM 790 Duke, a Honda Crosstourer és a klasszikus CB1300 volt a tesztalany. Előbb hegyi szerpentineken vallatták abroncsokat, majd rövid pihenő után következhetett a legendás pálya meghódítása, amiről látványos videót is készítettek:

 
– Gyakorlatilag lehetetlen közúton túlterhelni az új abroncsot, elképesztő tartalékai vannak. Emellett a ContiRoadAttack 4 gyorsabban bemelegszik, mint elődei, szárazon – és főként vizesen – kezesebb vele a motor, míg a tartósság eddig is erőssége volt a RoadAttack-széria tagjainak. Mi mást kívánhatna egy motoros? – foglalták össze a tapasztalatokat a teszt végén.