Az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője a Zsaru magazinnak nyilatkozott, s elmondta, hogy a forgalom drasztikus növekedésével sajnos a balesetek száma is nőtt az elmúlt évben - három százalékkal több ütközést jegyeztek fel, mint 2017-ben. Ugyanakkor jó hír is akad, ugyanis áttörést értek el a - régóta megoldatlan - ittas vezetés kérdésében. Szinte felére, 14-ről nyolc százalékra csökkent a részegen, bódult állapotban okozott balesetek száma, ami vélhetően a célzott és egyre szigorúbb ellenőrzések eredménye.
Csak novemberben 700 (!) részeg sofőrt szűrtek ki a forgalomból, 76-an pedig valamilyen kábítószer hatása alatt vezettek. Az sem mellékes, hogy immáron minden eddiginél hatékonyabban léphetnek fel a Magyarországon szabálytalanságot elkövető külföldi sofőrökkel szemben. Erre utal az is, hogy - szintén novemberben - 4800 gyorshajtót fogtak a zsaruk, ebből 1100, azaz csaknem a negyede külföldi volt, s ők addig nem is utazhattak tovább, míg a helyszínen ki nem perkálták a bírságot. Természetesen szóba kerültek a 2018-ban feltűnt civil rendőrségi járművek is, melyek kapcsán elmondta, hogy - a közhiedelemmel ellentétben - ezekkel nem muszáj szorosan a szabálytalankodó mögött haladni (vagy „letolni”, ahogy a Facebook-bejegyzésekben említik), ugyanis jelentősen eltérő sebességgel haladva, sőt szemből érkezve is alkalmas a sebességmérésre és a fotók elkészítésére. - Az ilyen járművek legnagyobb előnye, hogy eloszlatja a jellemző tévhitet, miszerint csak akkor kell lassítani és betartani a szabályokat, ha egyenruhást vagy rendőrautót lát a sofőr. Nem egy ilyen intézkedésnél jelezték a kollégák, hogy megtapsolták őket a szabályosan közlekedők, amikor kitereltek a forgalomból ámokfutókat - tette hozzá.