Hacsak nem foglalkozik modellezéssel, az emberek többsége talán nem is tud azokról a parányi belső égésű erőforrásokról, amelyek egyebek mellett a miniatűr autókat motorokat és tankokat mozgatják. A műfaj egyik kulcsszereplője a CISON, melynek kiváló termékeit szerte a világon keresik és kedvelik a modellezők. Ha egyet ki kéne emelni ezek közül, akkor az talán a világ legkisebb sornégyes (!) erőforrása lenne, a 17,5 köbcentis, FL4-175 nevet viselő benzinmotor.
Több mint két lóerős a Cison apró erőforrása
A kondenzátoros kisüléses gyújtással (CDI) felszerelt, négyütemű és folyadékhűtéses (!), karburátoros, a tömeg- és méretcsökkentés érdekében oldalszelepelt motor egy igazi kis remekmű, amelynek minden részletét alaposan átgondolták.
Figyelembe véve azt, hogy mennyire fontos a kompakt méret és a csekély tömeg, a gyártó a forgattyúsházat alumíniumból állítja elő, a forgattyústengely pedig egy darabból készül. A masszív kis dugattyúk edzett hüvellyel ellátott hengerekben mozognak, méghozzá igen szaporán, hiszen a percenkénti fordulatszám elérheti akár a 9000-et is.
Ráadásul az FL4 szinte gigászinak tekinthető a maga 17,5 köbcentijével, hiszen a Cisonnál már készítettek 9 köbcentis, V2-es (!) hajtóművet is.
A szó legszorosabb értelmében olajozott működéshez ún. szóróolajozásos, illetve belső kenést alkalmaznak. Igen jól átgondolt konstrukcióról van tehát szó, amely tekintélyes 2,5 lóerőt présel ki magából, azaz literteljesítménye olyan kimagasló, mintha egy 350-es motor kereken ötvenlovas lenne. Tekintettel arra, hogy rádiótávirányítású modellekbe kerül majd be, a gyártó gondoskodott arról is, hogy a gyújtás ne okozzon interferenciát.
A megrendelők masszív kartondobozban kapják kézhez a készletet, amelyért a forgalmazók méltányos, 1000 dollár körüli összeget kérnek.