Pénteken rendezték a Gyorsasági-motoros Országos Bajnokság futamait a Hungaroringen, majd szombaton a MAMI Kupa nyitófordulója zajlott a Kakucs-ringen. Mindemellett a Chrobák-csapat két fiatalja Németországba, az oscherslebeni központba látogatott az ADAC Mini Cup évnyitó közös edzésére.
Kezdjük is időrendben, a Tissot Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnoksággal és a Yamaha Kupával (részletes edzés- és versenyeredmények itt találhatóak), ahol a Chrobák Motorsport Egyesületből hat versenyző szállt harcba bajnoki pontokért. Szerencsére az időjárás-előrejelzés ezúttal is túlzottan borúlátó volt, és hiába ijesztgettek minket esővel, végül „megúsztuk szárazon” a pénteki etapot.
Az SSP300-asok mezőnyében az idén nagypályára lépő Nagy Attila képviselte csapatunkat. Attilának ez az év a folyamatos tanulásról, gyorsulásról szól, s ezt teljesíti is: második hungaroringes motorozásán ismét sikerült öt(!) másodpercet faragnia az idejéből a nap végére, így helyezéstől függetlenül is szép teljesítmény. Ezt csak tetézi a tény, hogy mindez a negyedik helyre volt elég.
A Magyar Kupa Open600-ban négyen is érintettek voltak a csapatból, közülük legeredményesebb ezen a hétvégén Pósa Balázs volt, hiszen megszerezte a győzelmet, így a dobogó legfelső fokán vehette át a neki járó kupát. Pályára lépett még Kovács Zoltán, aki - az igen népes mezőnyben - a 14. helyen ért célba, Kondorosi Árpád a 16., míg Treiber Lajos a 17. helyen végzett. A literesek között Turi Péter indult a színeinkben, akinek a 17. helyet sikerült megszereznie.
A hétvége következő helyszíne a Kakucs-ring volt, ahol az YT125 4T kategóriában Kolarovszki Adél és Hernádi Barnabás szállt harcba a győzelemért. Itt már sajnos az időjósok is beletaláltak, és eső jellemezte a hétvége nagy részét. Szombaton délelőtt eső, majd nagyon lassan száradó pálya várta a versenyzőket, így a javában esős időben zajló időmérők után Adél a hetedik, míg Barnabás a negyedik helyről várhatta a délutáni futam startját.
Trükkös körülmények fogadták őket a délutáni összecsapáson, ugyanis elállt az eső, de a pálya ettől függetlenül csurom víz volt. A rajt után mindenki felvette a szerinte ideális tempót, Barnabás a negyedik helyen haladt, míg Adél szépen feljött az ötödik helyre. Az élboly rosszul mérte fel a pálya adottságait, ami azt eredményezte, hogy a nagy felzárkózók közül hárman is elestek.
Így Barnabás állt az élre és Adél második helyen követte őt. Adél folyamatos felzárkózással az utolsó körben már Barnabás közelében volt, s érett a kettős győzelem, ám Barnabás a leintés előtt öt kanyarral (!) sajnos elcsúszott, Adél pedig egy lekörözött versenyzővel bajlódott, miközben Bereczki felzárkózott és ezt kihasználva a vége előtt három kanyarral átvette a vezetést. Így végül Kolarovszki Adél első 125-ös versenyén a második lett, míg Barnabás sajnos nem tudta újra indítani a motorját az esés után.
Idei évben a robogókategóriában is jelen van az egyesület, mégpedig Aszalós Zoltán személyében, aki a nyitófordulóban a Sport géposztályban első helyet szerzett. Sajnos vasárnap még cudarabb körülmények fogadták a versenyzőket, ezért a szabadedzések és az időmérők után a versenyigazgató alkalmatlannak nyilvánította a pályát, így az összes további futamot törölték. Az első nap részletes edzés- és versenyeredményei itt találhatóak.
A hétvége harmadik helyszíne a péntektől vasárnapig tartó edzőhétvége volt, amely az oscherslebeni pályán zajlott. Kolarovszki Mór és Vincze Martin is jelesre vizsgázott kitartásból, ugyanis télies körülmények között, szombaton és vasárnap is 1-2 fokban kezdték meg a körözést.
Ennek dacára folyamatosan tanulták a számukra ismeretlen pályát, sőt Martin megfutotta a kategóriája leggyorsabb körét (!), míg Mór első NSF-es szezonját kezdve a középmezőnybe verekedte magát a nívós nemzetközi mezőnyben.
Szűk két hét múlva, május 18-19-én kezdődik a Nemzetközi Kispályás Bajnokság, aminek Szlovákia, pontosabban Felsőhosszúfalu ad otthont. Ott már a legkisebbek is rajthoz állnak és bízunk benne, hogy az időjárás is kegyesebb lesz hozzánk. Ígérem, arról is részletesen beszámolunk!