A Carcover Racing Team négy versenyzővel, három kategóriában mérettette meg magát a több országban zajló sorozatban. A Paksi AMSE pilótája, Chrobák János és az olasz származású Silvio Muzzalupo az SSP600-ban, Cristian Ghitea a „Rookie 600”-ban, míg Vígh György az SBK kategóriában küzdött a pontokért.
Újra az élen!
Chrobák Jani a tabella második helyén állt, 9 pont lemaradással, így érkezett a versenyre. Lemaradásának oka, hogy a legutóbbi versenyen (Slovakia Ring) nem tudott részt venni. Távolmaradásának nyomós oka volt, hiszen saját gyerekmotoros csapatával szerepelt nagyon eredményesen egy másik pályán ugyanazon a hétvégén. Viszont így a saját pontversenyében szoros helyzet alakult ki, s dolgát tovább nehezítette, hogy a Bukarest mellett található pálya Jani számára teljesen ismeretlen volt, de szokásához híven gyorsan rátalált a jó tempóra. Az edzéseken, időmérőkön körről körre gyorsult, míg végül a második helyről vághatott neki a 12 körös versenynek.
A rajtot sikerült jól elkapnia, de több erősebb motor is volt a mezőnyben, akik a célegyenes végéig Jani elé is tudtak kerülni, így az ötödik helyen fordult az első kanyarban. A pontversenyben előtte álló Pap Béla is megelőzte, ám őt a harmadik kanyar féktávján rögtön sikerült megelőznie. Gyorsan igyekezett felzárkózni a két hazai mögé a harmadik helyre, ami három kanyarral később sikerült is. Az időmérőn első helyet megszerző Pascota az első kör végén az egyenesben kikerülte Petrovicit és szépen lassan távolodott is.
Jani is igyekezett Petrovicin átmenni, de ez nem volt olyan egyszerű: a hazai srác célegyenes végi féktávja nagyon bátor volt, így Jani hiába előzte meg a kör végi kombinációkban, vetélytársa a célegyenes végén többször visszavette a második helyet. Végül Jani túljárt az eszén: két kanyarral korábbra időzítette az előzést, hogy elegendő előnyt tudjon kimotorozni a célegyenesig, és onnantól saját tempóban motorozhatott. Sajnos a másik hazai, Pascota már nagy előnyre tett szert, így Jani a második helyen ért célba.
- Folyamatosan tanultam az edzéseken a pályát, és sikerült is lépésről-lépésre gyorsulnom. A vonalvezetése igencsak tetszett, azonban az aszfalt minősége nem volt 100%-os. A versenyen nagy csatára számítottam, azonban nem pont a második helyért szerettem volna meccselni. Sajnos beragadtam az egyik hazai versenyző mögé több körre, így az élen menő riválisunk meglógott, és már nem tudtam utána menni. Azonban a pontversenyben előttem álló pilóta az első körben elesett, igaz vissza tudott állni, de ennek fényében nekem a biztos pontszerzés volt az elsődleges cél. Így most hat ponttal vezetem a bajnokságot és egy futam van még hátra, ráadásul az általam kedvelt rijekai pályán - mesélte Chrobák a versenyt követően.
Az SSP600-as futamban Silvio Muzzalupo is érdekelt volt a csapatból. Az időmérők alapján a 11. helyről várhatta a vasárnapi startot, majd a futamon jó rajttal, majd több előzéssel a hetedik helyig sikerült felverekednie magát. Csatában volt már a hatodik helyért, de sajnos a 12 kör alatt azt az előzést már nem sikerült neki megcsinálnia. A Rookie 600 kategóriában Cristian Ghitea vágott neki a tízkörös versenytávnak. Cristian az időmérők alapján a 4. helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A rajtja nem sikerült a legfényesebben, azonban az első kanyar féktávján már az élmezőnyben fordult el. Amikor is jött a krach, ugyanis egy, a hátsó sorból rajtoló török versenyző kamikaze módon, szinte fék nélkül lebombázta, aki előtte ment. Cristian is a két szerencsétlenül járt motoros egyike volt, így egy hatalmas bukás lett a vége.
Szerencsére komolyabb sérülések nélkül megúszták a vétlen versenyzők, nem úgy, mint a balesetet okozó török motoros. Csapattársam motorja azonban üzemképtelenné vált, így Cristian a piros zászlóval megszakított futam új rajtjához már sajnos nem tudott felállni. Öröm az ürömben, hogy a versenyt később újból megszakították piros zászlóval, majd végül értékelhetetlennek nyilvánították, így Cristian nem vesztett pontot a többiekkel szemben, és ezzel az utolsó, rijekai futamra gyakorlatilag már behozhatatlan pontelőnnyel érkezik.
A csapat SBK kategóriájában induló versenyzőjének, Vígh Gyurinak is ismeretlen volt ez a pálya. Ő is lépésről-lépésre, folyamatosan tanulta az íveket, és gyorsult a pályán. Gyuri az időmérések alapján a versenyt a hatodik helyről kezdhette meg. Köztudottan rajtoló, hiszen régebben sokat indult gyorsulási versenyeken, ezt most is kamatoztathatta, és a negyedik helyen fordult.
Folyamatosan támadta a dobogós helyen motorozó riválisát, a verseny felénél meg is előzte és a harmadik helyre jött fel, amit meg is tartott a végéig. Ráadásul az eredményhirdetésen kategóriája második helyéért járó díjat vehette át, ugyanis a második helyen motorozó, a ROSBK értékelésén kívül indult ezen a futamon.
Ez volt hát az új, bukaresti pályán zajló verseny története, s a folytatásra sem kell (túl) sokat várnunk - október 22-én zárul a ROSBK bajnokság az utolsó fordulóval.