Az időjárás nem volt kegyes az október első hétvégéjén zajlott viadalon, hiszen a reggeli szabadedzések után szinte minden időmérő és futam esőben zajlott, vagy eső nélkül ugyan, de vizes pályán motoroztak a pilóták. Próbára tette a versenyzőket a hideg idő és a nedves aszfalt, de ennek ellenére mindenki szépen helytállt.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23475
Kalmár Zalán

Ezúttal hat kategóriában versenyeztek a fiatalok, amiből ötben érdekelt is volt a Chrobák Motorsport Egyesület. A legkisebbeknél, a PW50-es géposztályban Kalmár Zalán és Lukács Tamás állt rajthoz. A két időmérő végén Tomi a hatodik, míg Zalán a hetedik helyről várhatta a rajtot.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23470
Együtt a Chrobák-csapat

Zalán a bajnokságban a harmadik helyért csatázva érkezett a hétvégére, így neki elegendő pont kellett, hogy azt meg is tartsa. A futamokon sikerült egy pozíciót javítania, így mindkét futamon a hatodik helyen végzett, s ezzel 20 pontot szerzett ezen a hétvégén, ami elegendő is volt ahhoz, hogy megtartsa az év végi értékelésben a dobogós helyezését.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23474
Hernádi Barnabás a Minimotard-futamon

Tomi mindkét versenyét a hatodik helyről kezdhette. Év végére Tomi is összekovácsolódott motorjával és ennek eredményeképpen az első futamon a negyedik helyig tornázta fel magát, míg a másodikon nagy csatában az ötödik helyet sikerült megszereznie, s ezzel a hajrával az év végi értékelés ötödik helyét csípte el.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23482
Vincze Martin

Következő kategória a Minimotard géposztály volt, ahol a PitBike 140 és 160 motorokkal versenyeznek. Ebben a kategóriában Czepó Donát, Hernádi Barnabás és Vincze Martin versenyeztek egyesületünkből. A két időmérő végére a pole pozíciót Vincze Martin, a második helyet Hernádi Barnabás, míg a hatodik rajtkockát Czepó Donát szerezte meg.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23472
Czepó Donát

Érdekesen alakult az első futam, tudniillik a rajt után a csapat három tagja vezette a versenyt, Martin, Donát és Barnabás sorrendben. Azonban a hatodik kanyarban a vizes pályán Martin motorjának elcsúszott az eleje és a mögötte haladó Donát is elesett a váratlan bukás miatt. Így Barnabás vette át a vezetést, amit onnantól kezdve magabiztosan meg is tartott, és megnyerte a futamot. Martin és Donát felállt, és tovább folytatta a versenyt, sőt Martinnak sikerült is a harmadik helyre felzárkóznia, míg Donát sajnos még egyszer elcsúszott a nagy igyekezetben, ezért ő a negyedik helyen tudta befejezni az első futamot.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23468
A 125 4T díjátadója

Második futamon a három fiatal nagyot motorozott az élen, s bár Martint végig szorongatták, folyamatosan, stabilan tartotta első helyét a leintés pillanatáig. Donát és Barnabás helyet cseréltek a futamon többször is, amiből végül Donát jött ki jobban, így ő lett a második, míg Barnabás a harmadik helyen fejezte be a versenyt Ezzel az év végi értékelésben Vincze Martin megőrizte az első helyét és megnyerte az értékelést, Barnabás szerezte meg a második helyet, míg Donáté lett a dobogó harmadik foka.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23469
Bagdány Máté

A Minimotard kategória után a MiniGp O (Ohvale) kategóriában voltunk érdekeltek. Bagdány Máté volt ebben az évben egyedüli a csapatból, aki az egyforma 110-es Ohvale motorokkal futó kategóriában versenyezett. Máté nagy pontelőnnyel érkezett a zárófordulóra, ahol egyben a tizedik születésnapját is ünnepelte. Az időmérőkön szépen hozta a tőle megszokottat, és megszerezte a pole pozíciót. Azonban a vizes pályán az utolsó körökben elcsúszott, és bár neki semmi baja nem lett, a motorja úgy megsérült, hogy nem tudtuk a helyszínen megjavítani. Szerencsére a pontelőnye már behozhatatlan volt, így nem vette el tőle az év végi bajnoki címet, azonban Máté csalódott volt, mert nagyon szeretett volna versenyezni a zárófutamon.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23476
Kalmár Zalán és Lukács Tamás díjátadója

Az Ohvalekkal együtt, de külön értékeléssel, betétfutamként versenyezhettek a 124 4T motorok a pályán. Hernádi Barnabás volt érdekelt a mi fiataljaink közül ebben a kategóriában, aki az időmérőkön a második helyre kvalifikálta magát, s ezt mindkét futamon meg is tartotta a leintésig.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23477
Lukács Tamás

Utolsó kategóriánk a MiniGP Open volt, ahol Czepó Donát a bajnoki címért küzdve lépett pályára. Donát jól is indult, hiszen az időmérőkön két tized előnnyel ugyan, de sikerült a pole pozíciós időt megfutnia. A versenyek viszont kevésbé alakultak szerencsésen, ugyanis az első futamon nem sikerült megtartania vezető helyét és az utolsó körökben megelőzték, a visszaelőzésre pedig már nem maradt ideje.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23478
Dobogón a MiniGP Open legjobbjai

Itt második lett, míg a következő összecsapásban a rajt után elcsúszott, megütötte a térdét, ezért nem tudott felállni az új rajthoz. Sajnos nem szerzett pontot, így a bajnokságban is a második helyen végzett.

Felvidéki szezonzáró

Egy héttel később a nagypályás bajnokság zárófordulóját rendezték Szlovákiában, ahol Nagy Attila versenyzik idén csapatunkból az SSP300-as kategóriában. Attila a negyedik helyen állva érkezett a hétvégére, s az utolsó fordulót a cseh és szlovák bajnokságokkal együtt rendezték, így sok gyors legény gazdagította a népes mezőnyt.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23479
A Minimotard pódiuma

Ennek tudható be, hogy a magyar bajnokság résztvevői közül többen nem tudták megfutni a limitet, és így nem is állhattak rajthoz. Attila viszont ott volt, és szépet csatázott egy szlovák versenytársával, amiből győztesen jött ki. Ismét faragott egy keveset a legjobb köridejéből, és ugyan kis szerencsének köszönhetően, de végül az első helyért járó díjat vehette át, amivel megszerezte az év végi összetett harmadik helyét.

chrobak-egyesulet-kakucsring-201910-23480
Nagy Attila a dobogón

- Vége a versenyszezonnak, lezárult az összes bajnokság, ahol részt vettünk. Sikeresek voltunk idén is, így büszkén gratulálhatok minden versenyzőmnek. Szeretnék még a jó időt kihasználva egy-két edzésnapot tartani, ahol néhányan már a 2020-as motorjukkal ismerkedhetnek. Utána jöhet jól megérdemelt pihenés, bár a gyerekek már most azt kérdezgetik, hogy „mikor megyünk motorozni?” és ez a legjobb az egészben: valóban élnek halnak a motorozásért, szeretik, amit csinálnak - foglalta össze az évet Chrobák Jani csapatvezető.