Ha van határa a pofátlanságnak, akkor a kínai marketingesek és dizájnerek jócskán maguk mögött hagyták azt. Gyakorlatilag 90 fokon „kimostak” egy Africa Twint, így született meg a Dahaidao formaterve, majd hosszasan gondolkoztak, hogy milyen nevet adjanak neki.
– Legyen GS és ADV, azt mindenki ismeri a BMW-ről és a KTM-ről! – kiáltott fel az ötletbörze legfürgébbje, s ezzel el is készült a motor.
Chongqing: egy kicsit Honda, egy kicsit BMW
Ha ismerős a 471 köbcentis hengerűrtartalom, ne csodálkozz: a CB500X hengerei is pont ekkorák, igaz, a kínai másolat csak 44 lovas. Ezután viszont csak olyan számok, adatok következnek, amire felugrik az ember szemöldöke.
Az első üzemanyagtartály 22,7 literes (a CRF1000L-é 18,8 L), és a nyereg alatt további 17 liter nafta fér el, vagyis kis híján negyven (!) liter benzint vihetünk magunkkal! Ez ötliteres átlagfogyasztással közel 800 kilométer, de ha a CB500X átlagával számoljuk (3,6 L/100 km), akkor 1102 kilométerenként fogy ki az üzemanyag. Bizony, egy Budapest-Zürich túra simán megtehető tankolás nélkül…
Ha ez nem lenne elég, hétcolos érintőképernyővel szerelték fel a motort, a fényszóró pedig beépített kamerát kapott – mint annak idején a rendőrségi pisztolyok –, hogy tuti semmiről ne maradj le a túrákon. Mi több, a hátsó lámpa felett is van egy lencse, így a mögötted jövőnek is lesz videója saját magáról. Végül jöjjön a legmeglepőbb szám: a Loncin blokkos Chongqing Dahaidao 500 GS ADV kínai listaára átszámítva 3500 euró, azaz kevesebbe kerül, mint felénk egy 125-ös robogó.
Ha a minőségi és szabadalmi aggályokat félretesszük, akkor ez több mint figyelemre méltó, igaz, egyelőre nem fenyeget az a veszély, hogy Európában is megjelenik a modell.