9,3 kontra 30 lóerő – már ez is több mint háromszoros különbség. Az viszont egyenesen mellbevágó, hogy 251 Nm áll szemben 8,3 Nm-rel, vagyis körülbelül 30-szoros (!) az eltérés a benzines és az elektromos Papio forgatónyomatéka között. Ez szám nemcsak „ahhoz képest” döbbenetes, hanem úgy általában véve is, hiszen a 200 lovas Yamaha R1M szupersport gép nyergében is mindössze 113,3 Nm-ből gazdálkodhat a vezető. Rendben, a két 69,3 voltos, 32 amperes akkumulátor megnöveli a tömeget, de a villanymotornak még így is csak 2,3 másodpercébe telik, hogy 0-ról 57 km/órára (35 mérföld/óra) katapultálja a járgányt.
A hétköznapokra lefordítva mindez annyit jelent, hogy zöld lámpánál simán állva hagyhatjuk úgyszólván a teljes mezőnyt, legalábbis az autók és az A2-es motorok és többségét. A digitális sebességmérőn igen gyorsan zajlanak az események, pillanatok alatt feltűnhet 112 km/órás jelzés, ám ott leszabályoz az elektronika. Bár a motor még bőven bírná, amúgy sem igen lenne értelme ennél nagyobb tempót diktálni, mivel akkor vészes ütemben fogyna a hatótáv, amely a gyári adatok alapján nagyjából 150-160 kilométer, ha beérjük 50-60-as tempóval, azaz jobbára városban közlekedünk. Ha tehát innen – vagyis a mindennapi használhatóság oldaláról – nézzük, az elektromos Papio némileg hátrányba kerül a benzinessel szemben, viszont szépít a helyzetén, hogy lehetőség van gyorstöltésre, s így a teljesen lemerült akksik mintegy 2 óra leforgása alatt 80%-os szintre hozhatók fel. Egyelőre vannak tehát kompromisszumok, ám a töltőhálózat fejlődésével párhuzamosan ezek egyre jelentéktelenebbé válnak majd. Hozzátehetjük azt is, hogy villanyt vételezni még most, a megemelkedett elektromosáram-tarifák mellett is jóval olcsóbb, mint benzint tankolni, és azt se feledjük, hogy sokkal kevesebb az előbb-utóbb cserélendő kopóalkatrész a villanyos kihívóban, ami nyilvánvalóan alacsonyabb szervizköltségeket jelent.
Igazi zsebrakéta a CFMoto Papio Nova
Az új CFMoto Papio Nova a fentieken túl is nagyon tisztességes kis motornak számít, legalábbis erre utal, hogy Bosch 10.1 kétcsatornás ABS-t szereltek bele, fékrendszerét pedig a Brembo szállítja, ami ritkaság a géposztályban. Ehhez jön még, hogy a CFMoto a Papio Novával vezeti be új Link-C nevű interaktív rendszerét, amelyek többek között intelligens lopásgátlást, holttérfigyelést és személyre szabott navigálást foglal magában.
A forgalmazó oldalán még nem szerepel a modell, ám úgy tűnik, hogy ez hamarosan megváltozhat, hiszen a a gyár ígérete szerint a Papio Nova már 2023-ban piacra kerül. Hozzánk – az EU többi országához hasonlóan – valószínűleg 11 kW-os teljesítménnyel érkezik majd, ami lehetővé teszi, hogy A1 vagy A1B jogsival rendelkezők is a nyergébe pattanhassanak.