Az elektromos motorok váza, valamint erő- és áramforrása gyakorlatilag változtatás nélkül építhető be különböző stílusú motorokba, ugyanis itt a hűtőrendszer, a kipufogó stb. nem gátolja a tervezőket, hogy azonos műszaki alap kerüljön akár egy cruiserbe vagy sportmotorba. Ezt használta ki a strapabíró quadokról és kedvező árú motorkerékpárokról híres CFMoto mérnökgárdája is, amikor elkészítette a 300GT-E rendőrmotort, melynek főbb alkotóelemei civil modellekben is visszaköszönhetnek a jövőben.

Moduláris vázat és akkumulátorcsomagot fejlesztett ki a CFMoto

A megoldás vitathatatlan előnye, hogy az akkumulátorok egy nagy egységet alkotnak, így tulajdonképpen nincs szükség vázra, helyette a telepekhez rögzítik a segédvázat és a többi alkatrészt. Mivel ezek csavarkötéssel kapcsolódnak az akksikhoz, bármikor lecserélhetőek, így eltérő kialakítású, méretű és kinézetű gépek születhetnek azonos technikával. Mivel a CFMotónál egyszerű acélcsövekből áll a segédváz, ez egy olcsón előállítható konstrukció, így a motorok ára is kedvező lehet.

cfmoto-modularis-vaz
A cég szabadalmi beadványából kiderült, hogy a NUPO néven forgalmazott akkumulátorok kerülnek a motorokba, melyek a Blue Stone New Powertől származnak. Az is látható a tervrajzokon, hogy a fejidomban menetrögzítő kamera kapott helyet, amit a kormányon elhelyezett gombokkal vezérelhetünk

A jövőben számos gyártó kínálatában láthatunk hasonló modelleket, mivel a Harley-Davidson elektromos márkája, a LiveWire is hasonló megoldással rukkolt elő Arrow platform néven, sőt a kanadai Bombardier is ilyen felépítésű motorokkal lépne színre 2024-ben.

cfmoto-modularis-vaz
A CFMoto hatósági járművében 10,5 kW-os teljesítményű villanymotor dolgozik, mely rövid ideig – például előzéskor – 16,5 kW-os csúcsteljesítményre képes. Kihasználva az elektromos hajtás sokoldalúságát, a 300 GT-E-ben tolatófokozat is van, megkönnyítve ezzel a parkolást és a megfordulást szűk, meredek utcákon 

A CFMoto koncepciója láthatóan életképes, hiszen a fenti technológiával készült, megfizethető rendőrmotor csupán 225 kilós, végsebessége 122 km/óra, 54 Nm-es legnagyobb forgatónyomatéka pedig komoly gyorsulást sejtet.