A korábban általunk is bemutatott brit manufaktúra eddig jobbára terepmotorjaival tűnt ki a tömegből, most azonban a vezetés úgy döntött, az aszfaltbetyároknak is készítenek egy penge gépet. Ehhez alapként a népszerű GP450 Adventure-t használták, ám a 18 és 21 colos kerekek helyett - stílusosan - 17-es felniket pakoltak a motor alá, természetesen az új célközönségnek megfelelő abroncsokkal.

ccmgp450rs-7191
A gép alapja, a GP450 Adventure nem ismeretlen a motorosok előtt, de az előd inkább terepen brillírozott - a 21-es első kerék és a terepgumi miatt aszfalton nem volt elemében

Az eredmény önmagáért beszél, hiszen a kereken negyvenlovas motor a masszív, 47 millis csúszószár-átmérőjű, minden paraméterében állíható teleszkópokkal és különösen merev aluvázzal, illetve lengőkarral is csupán 125 kilót (!) nyom. Az ötfokozatú váltóval felszerelt, 449,5 köbcentis, egyhengeres erőforrásból nyilván többet is ki tudtak volna csiholni, így viszont csak nyolcezer kilométerenként esedékes az olajcsere, ami nem mellékes szempont az eredeti, ralicélú felhasználás mellett.

ccmgp450rs-7189
Sokkal arányosabbá vált a motor a 17-es kerekektől és az áthangolt felfüggesztéstől

A 145 km/órára képes 450 RS nem csak egyedülállóan szerény súllyal, hanem kiemelkedő hatótávval is büszkélkedhet - húszliteres üzemanyagtartálya a gyár mérései szerint csak 420-440 kilométer után szorul légtelenítésre. Sajnos a páratlanul könnyű és kezes CCM tömeges elterjedése kiváló tulajdonságai ellenére sem várható, mivel a csekély darabszámban készülő modellért csaknem 9500 angol fontot, azaz átszámítva 4,2 millió forintot kell leszurkolni.