A CCM néhány nehéz év után tavaly egy nagyobb tőkeinjekció hatására „beindult”, az értékesítéseik 150 százalékkal nőttek, így megnyitották új Skunkwerx üzemüket, amelynek első, kézzelfogható gyümölcse a nemrég bemutatott Spitfire. Temérdek emlékezetes két- és négykerekű született már a járműiparban ilyen névvel (lásd például a Triumph gyönyörű kisautóját), s a kicsiny szigetországi gyártó szakemberei is sokat dolgoztak rajta, hogy valami különlegeset alkossanak. A gépet egy teljesen új motor hajtja, egy kereken 600 köbcentis, 55 lóerős, 58 Nm-es forgatónyomatékú erőforrás. Az első kerekek 19 colosak, Brembo fékekkel felszerelve, a váz pedig látványos, hajlított acélcsövekből készült jellegzetes flat track stílusban.

ccm-spitfire-flat-tracker-12138

A Spitfire mindössze 120,8 kilót nyom szárazon, ülésmagassága csupán 83 centis, karcsú üzemanyagtartálya pedig 14 liter benzint nyel el
Egyelőre kérdéses, hogy lesz ebből üzleti siker, mert az újdonságból első körben mindössze 25 darabot kívánnak elkészíteni, és helyzetét tovább nehezíti, hogy az erőforrás - mely egyébként a korábbi Husqvarna modellekből származik - nem teljesíti az Euro4 normát. A gyártó nyilatkozata szerint már dolgoznak egy másik hajtóművön, ami megfelel az előírásoknak, s a jövőben azzal készül majd az európai piacra szánt modell.