A cég mérnökei szerint ez a gép egyesíti a legkeményebb kétkerekűek robbanékonyságát és a legkiválóbb kocsik kanyarsebességét, még ha széles felépítése miatt fürgeség terén nem is versenyezhet a motorokkal. A Can-Am Spyder ritka vendég az utakon, pedig lassan tíz éve, hogy a Bombardierhez tartozó cég bemutatta különleges, háromkerekű, fordított trike-ként működő masináját.

canam-spyder-turbo-7976
Soha nem volt még ilyen könnyű motorral driftelni, még ha a motor kifejezés ezúttal egy háromkerekűt is takar...

A többféle kivitelben készülő Spyder mindig is kitűnt gyorsulásával, ám a tengerentúlon a gyors az sosem elég, egyszerűen sokkoló gépre van szükség ahhoz, hogy a túlkínálattal küszködő piacon felfigyeljenek egy újdonságra. A kanadai mérnökök ezúttal is a jól bevált Rotaxhoz fordultak, hogy a korábbi, literes V2-es helyett egy izmosabb erőforrást tegyenek a most bemutatott motorba.

canam-spyder-turbo-7978
A gép lelke, az 1330-as Rotax, mely eredetileg 115 lóerős volt 130 Nm-es forgatónyomatékkal, de az F3-ban egy feltöltővel tették még izmosabbá

Választásuk az 1330 köbcentis, feltöltős, háromhengeres blokkra esett, amit Igor Akrapovič príma, 3-1 rendszerével tettek még ütősebbé. A végeredmény tényleg lélegzetelállító, ugyanis a 0-100 sprint csak 4,3 másodpercig tart, míg a negyedmérföldes gyorsuláson 12,3 másodperces eredményt értek el. A turbós Spyder F3 egyelőre csak prototípus, de a Daytonában leleplezett háromkerekű valószínűleg még idén megvásárolható modellként tér vissza.