Az ütközés - röviden - azért következett be, mert a belső sávban 100-110-zel haladó tanulóvezető feltartott egy autóst, aki jobbról szabálytalanul megelőzte, majd bevágott elé és beletaposott a fékbe. Mivel a biztonságos követési távolságon belül tért vissza a tanulóvezető elé, annak esélye sem volt lefékezni, s hogy elkerülje a karambolt, intenzíven lassított, közben pedig jobbra húzódott, mert esélytelen lett volna megállnia a „büntetőfékezést” gyakorló autós mögött.

buntetofekezes-itelete-24583
A legalább 150-nel haladó motoros az autópálya külső sávjában, jobbról próbálta kikerülni a kakaskodó autósokat - sikertelenül (A kép illusztráció)

Sajnos a külső sávban egy motoros közeledett feléjük hátulról 150-156 km/órás sebességgel, aki jobbról akart elmenni az intenzíven lassító, jobbra tartó kocsik mellett. Mivel féktávon belül vágott be elé - a büntetőfékezéstől megijedt - tanulóvezető, a motorvezető nem tudta elkerülni a karambolt - a kocsiról a szalagkorlátnak csapódva életét veszítette. A karambolt kiváltó, első autós lelassított, de végül segítségnyújtás nélkül elhajtott a helyszínről.

Nem az a hibás, aki hátulról belemegy valakibe

A járásbíróság bűnösnek mondta ki a szándékosan, ok nélkül vészfékező sofőrt, aki hanyag gondatlanságból elkövetett közúti veszélyeztetés és segítségnyújtás elmulasztása miatt kapott 2 év 8 hónapos szabadságvesztést. Hiába kért felülvizsgálatot, másodfokon is megállapították a felelősségét, sőt öt évre emelték a szabadságvesztést (!), ezért a sofőr a Kúriához fordult - áll a Jogászvilág elemzésében. Itt aztán rövid úton lezárult az ügy: nem hanyag, hanem tudatos gondatlanság miatt marasztalták el a felelőtlen sofőrt, akinél fenntartották a korábban kiszabott, ötéves szabadságvesztést, míg a motorosnak ütköző tanulóvezető felelőssége fel sem merült.