Persze rögtön felmerül a kérdés: vajon miképpen győződnek meg arról, hogy az autós vagy motoros tényleg használta-e a Waze vagy más program előjelző funkcióját? Hiszen ha egy csöpp esze van a sofőrnek, akkor igazoltatás előtt nemes egyszerűséggel kilép belőle, tudniillik az appok letöltése, birtoklása nem szabálytalan. Mi több: ha az utas telefonján fut a program, és ő szól a traffiról a vezetőnek, az is szabályos - ki érti ezt?
Büntetik a németek a traffipax-előrejelző alkalmazásokat
Tekintettel azonban a germán rendőrök szigorára, próbáljunk meg mindent elkövetni azért, hogy ne kelljen magyarázkodnunk egy esetleges ellenőrzéskor. Célszerű már eleve kikapcsolni ezt a funkciót az alkalmazásban vagy a navigációs eszközön, a lézer- vagy radardetektort pedig inkább ne is vigyük magunkkal.
Egyébként a Google például figyel a különböző államokban alkalmazott előírásokra, így ők a térképüknél automatikusan lekapcsolják a sebességmérő-jelzési szolgáltatást, ha olyan országba érünk, ahol ez nem engedélyezett. Ilyen Franciaország és Svájc is, ahol már régóta működik a Németországban most bevezetett rendelkezés. Ausztriában a detektorokra ugranak a zsaruk - már azért is büntetés jár, ha rátalálnak a motoron egy használaton kívüli előjelző eszközre. Sőt, ha valaki blokkolót tart magánál, sok ezer eurós bírságra és az eszköz elkobzására számíthat! Jó, ha tudjuk, hogy a radarjelző programokat nyugodtan használhatunk Belgiumban, Dániában, Finnországban, Hollandiában, Horvátországban, Luxemburgban, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Olaszországban, Oroszországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svédországban, Szerbiában és Szlovéniában, ellenben Bosznia-Hercegovinában, Cipruson, Írországban, Macedóniában és Szlovákiában nem.