Talán emlékszünk még rá, hogy az éppen negyven éve, 1983-ban alapított Buell azzal tűnt fel a tengerentúlon, hogy formabontó, különleges motorokkal rukkolt elő, melyek Harley-erőforrásokra épültek, mivel a cégvezető, Erik maga is a H-D mérnökeként dolgozott.

buell-dune-racer-2023
Az utóbbi 15 évben vagy tucatnyi alkalommal jelentette be az amerikai gyártó, hogy pénzügyi gondok miatt leállítja a motorok gyártását vagy éppen azt, hogy mégis folytatja, csak éppen másfajta gépekkel...

Az együttműködés egészen 2009-ig tartott, ám akkor a többségi tulajdonos Harley vezetősége bejelentette, hogy a jövőben kizárólag a H-D-ra koncentrál, vagyis bezárja a Buell üzemét. Több sem kellett Eriknek, aki nem tétlenkedett, hanem hetekkel később új vállalkozást indított – ez lett az EBR, vagyis az Erik Buell Racing.

buell-dune-racer-2023
Különös arányok jellemzik Erik új gépét

Nos, az EBR napjainkban is működik, és most éppen egy szokatlan enduróval próbál újabb vevőket szerezni, melynek neve arra utal, hogy elsősorban a tengerpartok és a sivatagok meghódítására tervezték.

185 lóerős szörnnyel tér vissza Erik Buell

A Buell Baja DR, azaz Dune Racer Michigan államban, azon belül is Grand Rapidsban készül, ráadásul a hírek szerint ez csak egy az összesen tíz (!) újdonság közül, melyeket még 2024 előtt bemutatnak.

buell-dune-racer-2023
Ekkora port csap a 185 tagú ménes a sivatagban

Mivel korábban már számtalan alkalommal érkeztek hírek a Buell, pontosabban most már az Erik Buell Racing nagyratörő terveiről, egyelőre kezeljük óvatosan, hogy tényleg boltokba kerül a modell. Noha a Baja máris rendelhető, sőt a listaára is ismert – kis híján húszezer dollár –, érdemes tudni, hogy a modell fejlesztése napjainkban is folyik, tehát kérdéses, hogy mikor szállítják le az első példányokat.

buell-dune-racer-2023
Pontos tömeget nem adott meg a gyártó, de állítólag 180 kilónál könnyebb az új EBR, ami kész szenzáció lenne a 185 lovas csúcsteljesítmény mellett

Sajnos csak egy dolog biztos a már-már feleslegesen erős, 185 lovas géppel kapcsolatban: az öreg kontinensen nem forgalmazzák majd, pedig igazán érdekes színfolt lenne az európai motorpiacon.