A legfontosabb változás, hogy ezentúl szmogriadó alatt - a benzines motorkerékpárokhoz és robogókhoz hasonlóan - nem közlekedhetnek Budapesten az Euro 5 besorolású dízel autók sem. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy akinek 2014 előtt gyártott kocsija van, az kénytelen lesz otthon hagyni a járgányt, márpedig ez jó sok embert érint - a fővárosban és környékén található dízelek csaknem kilencven (!) esik a korlátozás hatálya alá.
A dugódíjról egyelőre annyit tudhatunk, hogy 2021 és 2025 között vezethetik be, mégpedig többlépcsős rendszerben. Korábban már kiszivárgott, hogy a főváros teljes területére érvényes, éves behajtási engedély csupán ötezer forintba kerül majd. Ugyanakkor az időszak végén bevezethetnek egy belső, különálló zónát, ahová csak további pótdíj megfizetésével hajthatnak be a két- és négykerekűek.