A kilencvenes évek elején hazánkban is hirdettek néhány tucatot a Tula fantázianévre keresztelt orosz "terepjáróból", azonban a vicces forma aligha ellensúlyozta a gyakran hanyag illesztéseket és a rapszodikus összeszerelési minőséget.
A Brutus-nál úgy gondolták, hogy érdemes lenne újjáéleszteni a tömzsi gumikon gördülő, vicces gépet, ami a Lambretta korábbi tervezőmérnöke, Alessandro Tartarini csapata által valósult meg.
Az erőforrás inkább az ATV-ket idézi, mintsem a motorkerékpárokat, hiszen a 750-es blokk mindössze 49 lóerőt teljesít, de a CVT-variátor és a hátramenet kapcsoló segítségével bármilyen helyzetben vehemensen gyorsítja az akár oldalkocsival is kiegészíthető fogatot.
Egyelőre prototípusként mutatták be a fura endurót, de kedvező piaci visszajelzések esetén a sorozatgyártásra is készen állnak - színes, vidám darabja lenne az európai palettának.