Múlt héten megérkezett a hazai forgalmazó, az ADVESmoto bemutatótermébe a Brixton Crossfire 500XC, amely jó eséllyel indul harcba a járt utat járatlanért elhagyó motorosok szívéért. Ezúttal is naprakész a technika, elég csak egy pillantást vetni a masszív, fűzöttküllős, mégis belső nélküli Pirelliket viselő felnikre, a formás LED-lámpákra vagy a tölcséralakú és az EU-s korlátozások dacára igen szépen ropogó kipufogóra. A motorban dolgozó, 486 köbcentis sorkettes csúcsteljesítménye éppen 48 lóerő, ennek köszönhetően már 18 éves kortól, A2-es jogosítvánnyal vezethető a gép. Persze a száraz műszaki adatoknál sokkal fontosabb a megnyerő külső, hiszen az 500 XC – első ránézésre – a hetvenes években született terepmotorok közvetlen leszármazottja.

brixton-crossfire-500-xc-hazai-bemutato
Mivel az XC üzemanyagtartálya 13,5 liter benzint nyel el, gyorsan kiszámolható, hogy elég 350 kilométerenként megállni, hogy légtelenítsük a karcsú tankot

A Brixton végsebessége – az alapmodelléhez hasonlóan – 170 km/óra körül alakul és fogyasztása is hasonlóan szerény, mint a kisebb, 17-es első keréken futó elődé. Noha a gyár kereken 4,0 literes átlagot adott meg, a Spritmonitorra regisztrált Crossfire-tulajdonosok még ennél is alacsonyabb értékről számoltak be – a gyakorlatban 3,56-4,07 litert evett a félliteres sorkettes száz kilométeren.

brixton-crossfire-500-xc-hazai-bemutato
Amit nem lehet pénzben mérni, az a vagány stílusból fakadó vonzerő. Amit viszont igen, az az, hogy a Brixton nem kér felárat a LED-lámpákért, a feketére fényezett bukócsövekért, sőt a rozsdamentes acél haspáncélért sem 

A minőségi beszállítókat látva egyáltalán nem túlzó az XC bő hárommillió forintos ára, hiszen alig drágább a félliteres csupaszmotoroknál vagy éppen a 400-as robogóknál, mégis stílusos, sokoldalú és gazdag felszereltségű gép lett, amit immáron élőben is megcsodálhatsz a hazai forgalmazónál.