Bő három évvel a Crossfire 500 és 500 X bemutatása után megjelent a modell harmadik, eddigi leglátványosabb átirata, az 500 XC. Miként a neve is mutatja, ezt elsősorban azoknak ajánlják, akik szívesen maguk mögött hagyják a műutat egy kis terepezés kedvéért, de elvárják, hogy aszfalton is elemében legyen a motor.

Most Te is üléspróbát vehetsz az új Brixton Crossfire 500 XC-n

A legfontosabb különbség az alapmodell és a 2022-es XC között, hogy utóbbi szélesebb kormányt kapott, fűzöttküllős felnijein terepmintás abroncsok feszülnek, ülése pedig keskeny és lapos, hogy ne zavarja a vezetőt előre-hátra helyezkedés közben.

brixton-crossfire-500-xc-bemutato
Változott a kerékméret is, hogy még jobban boldoguljon terepen, így az első felni immáron 19 colos átmérőjű, míg a hátsó maradt 17-es. A módosítások és a plusz alkatrészek (pl. haspáncél) dacára is könnyű a motor, 195 kilót nyom menetkészen

Az első sárvédőt magasabbra szerelték fel, hogy ne szorulhasson meg az abroncs a betömődött sártól, emellett apró légterelővel dobták fel a motort, míg a hagyományos mintázatú gumikat Pirelli Scorpion Rally STR-re cserélték.

brixton-crossfire-500-xc-bemutato
Az új Pirellik is azt szolgálják, hogy még jobb legyen terepen a Brixton kéthengerese

Maga a technika alapvetően egyébként alapvetően ugyanaz, hiszen a korábbi Crossfire-ekben is bevált, soros, kéthengeres, folyadékhűtésű erőforrás dolgozik a motorban, a 48 lovas csúcsteljesítmény sem változott, hiszen így még éppen vezethetik a legalább 18 éves, A2-es jogsit szerzett fiatalok. Érdekesség, hogy bár a Brixtonok kedvező árukról híresek, a vevőknek nem kell fizetnie olyan „extrákért” sem, mint a LED-világítás, a rozsdamentes acélból készült haspáncél és a feketére fényezett bukócső. 

brixton-crossfire-500-xc-bemutato
Állítható rugó-előfeszítésű, fordított villa és szabályozható csillapítású központi rugóstag segít kisimítani az úthibákat, mindkettőt a KYB szállítja a Brixtonnak. A fékrendszer is ismerős lehet, hiszen több más motoron, így például a KTM 790 Duke-on is J.Juan nyergek emésztik fel a mozgási energiát

Az első Crossfire 500 XC máris megérkezett Magyarországra, így ha megtetszett a gép, bármikor üléspróbát vehetsz rajta a hazai forgalmazónál.