Ügyes húzás a Brixtontól, hogy hónapról hónapra interjút készít vevőivel, hiszen ki más tudná jobban bemutatni a motorokat, mint maguk a tulajdonosok? Ezúttal a mindössze 22 éves, svájci Silvan mesél arról, miért kezdett el motorozni, és hogyan kötött ki a félliteres gép nyergében.

A Stelvio meghódítása volt a legnagyobb élmény

Silvan története már-már tipikus: bátyja is motorozott, őt pedig gyorsan magával ragadta az élmény, ezért levizsgázott, és vett egy 125-öst...

– Röviden összefoglalva mi fogott meg a motorozásban?

A szabadság érzése a nyeregben.

 – Melyik volt az első motorod és miért éppen arra esett a választásod?

Amikor a bátyám elkezdett motorozni, jómagam is rögtön beleszerettem ebbe a csodás hobbiba. Nem voltam képben a márkákkal, típusokkal, de tudtam, hogy tetszenek a régies stílusú, klasszikus, léghűtéses gépek. A Brixton 125-ösei pont ilyenek voltak, ezért csakhamar meg is rendeltem egy Cromwell 125-öt a bordeaux-i Stormrider Motorcyclestől.

– Időközben megváltál a kis 125-östől. Miért?

Szerettem azt a motort, de egy idő után kevés volt az erő, a sebesség. Éppen kapóra jött, hogy amikor a cserét fontolgattam, megláttam az EICMA-n a Crossfire 500 prototípusát. Hazamentem, és felhívtam a kereskedést, hogy szóljanak, amint rendelhető a félliteres újdonság... Nemsokára jött is a telefon, hogy ott áll a szalonban a koromfekete, Backstage Black fényezésű Crossfire 500 X. Egyből beleszerettem, különösen a hangjába, hiszen az Arrow kipufogóval úgy muzsikál, mint kevés A2-es motor.

brixton-crossfire-500-interju-silvan
„Nagyra értékelem a hatékony LED-lámpákat, mert így sötétedés után is zavartalanul folytatódhat az utazás...” 

– Mi volt a legőrültebb kalandod a Brixtonnal?

Nem kérdés, a Stelvio meghódítása! Kemény volt a közel ötven darab, 180 fokos kanyar legyűrése, de megérte!

– ...és a legtávolabbi hely, ahová eljutottál?

A Dolomitok felfedezése volt a leghosszabb túránk. Fantasztikus utakon, lenyűgöző tájakon át motoroztunk, szóval senki ne hagyja ki, mert ezt muszáj élőben látni! Különösen tetszettek a gigászi mészkősziklák, melyek utánozhatatlan formájúak, és örökre rabul ejtik az ember szívét, lelkét.

brixton-crossfire-500-interju-silvan
„Igazán fertőző hobbi ez! A bátyámmal 2019-ben kezdtünk motorozni, s azóta több barátunk is levizsgázott és vett egy-egy gépet, hogy velünk tarthasson” 

 – Van kedvenc utad?

Nem könnyű válaszolni, hiszen mindegyik más miatt felejthetetlen, de talán a Klausen-hágó Uri és Glarus kantonban. Egyszerűen imádom, ami nem is csoda, hiszen az ember egy erdőn keresztül halad egyre feljebb, majd a túloldalon az 1300 méter magasan fekvő völgybe jut, melyet mindkét oldalon hatalmas hegyek szegélyeznek. Az út teljes hossza 63 kilométer, legmagasabb pontja 1948 méter, ráadásul a végén a Luzerni-tó látványa fogadja a megfáradt motorosokat.

– Ezek után talán okafogyott a szokásos kérdés: hágók vagy végtelen, tengerparti utak?

Svájciként imádom a keskeny hegyi ösvényeket, egyértelmű, hogy ez a nyerő.

brixton-crossfire-500-interju-silvan
„Kemény volt a közel ötven darab, 180 fokos kanyar legyűrése, de megérte!” 

– Hogyan tovább, merre motoroztok idén?

Már megvan a terv: a Dolomitok- és Stelvio-túrán felbuzdulva 2023-ban már a Francia Alpokat célozzuk meg...