Tulajdonképpen érthető, hogy a gépjármű-gyártók általában a drágább, magasabb kategóriájú modelljeikre összpontosítanak, hiszen azokon többet kereshetnek, mint a szélesebb rétegek számára elérhető, kisebb, olcsóbb és alacsonyabb haszonkulcsú modelleken.

brixton-crossfire-125-bemutato-2022
Ismerős ez a klasszikus műszer az 500-asról

Így aztán utóbbiakon néha látszik, hogy szűkebbre szabott költségvetésből dolgoztak a fejlesztési részlegen, mint amiből eredetileg szerettek volna. Gondoljunk csak az utóbbi tíz év új, de dobfékes motorkerékpárjaira vagy az olyan elnagyolt részletekre, mint a bowdenes kuplung egy prémium kategóriájú túragépen.

brixton-crossfire-125-bemutato-2022
Minden részlet a helyén: a LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszóró a kalandozás, a szabadságérzet jegyében iránytűre emlékeztet

Új szintre lép a Brixton a Crossfire 125-tel

Nos, a Brixton új, 125-ös café racere egyáltalán nem úgy néz ki, mintha csak a kötelező kört – nevezetesen a vékonyabb pénztárcájú és/vagy fiatalabb vásárlók kiszolgálását – szerették volna gyorsan és minél kevesebb pénzből letudni. Olyannyira nem, hogy a formaterv egyenesen szenzációs: a legfeltűnőbb részlet talán az üzemanyagtartály, amely ugyan hasonlít a nagy testvéren, a Crossfire 500-on látott tankra, viszont itt sokkal markánsabban érvényesül a márkajellegzetességnek számító „X” motívum.

brixton-crossfire-125-bemutato-2022
A Crossfire 125 hosszabb-rövidebb túrákra is alkalmas, sőt ha nem zavarja az utast a kissé rövid nyereg, akár ketten is útra kelhetnek a Brixtonnal, hála a 175 kilós terhelhetőségnek

De minden más is nagyon rendben van a gépnek mokányságot kölcsönző arányoktól, a fekete, küllős kerekeken és a rövid, vagány faron át, egészen a „lebegő” hátsó sárvédőig. A vásárló a műszaki tartalom tekintetében sem kényszerül kompromisszumokra. Arról, hogy senki ne váljon forgalmi akadállyá a városi, elővárosi és országúti közlekedésben, a 124 köbcentis, 14 lovas teljesítményű és 11,4 Nm nyomatékú egyhengeres gondoskodik, a magabiztos lassítást pedig az elöl 300, hátul 218 mm átmérőjű féktárcsákat felvonultató, természetesen ABS-t is magában foglaló fékrendszer szavatolja. A gyári végsebességadat 99 km/óra, de ismerve a KSR gépeinek „szerénységét”, várhatóan a Crossfire 125 is túltesz a gyakorlatban a gyári adatokon.

brixton-crossfire-125-bemutato-2022
Az a bizonyos tank. Ugye mennyit számít egy-egy merészen kiemelkedő, markáns él?

Bár a cikk megírásának idején a hivatalos magyarországi forgalmazó honlapján még nem szerepelt az újdonság, valószínűleg nem kell már sokat várnia rá az A1 és A1-B jogsis motorosoknak. Egyelőre nem ismeretes az sem, hogy hány forintba kerül majd, de több mint biztató, hogy a nemzetközi honlapon az erényekhez méreten szerény, 3999 eurós ár szerepel.