Nagyjából egy éve hullt le a lepel a Brixton prototípusáról, mely egyben a cég eddigi legnagyobb, 1,2 literes modellje.
Zöld utat kap a Brixton BX 1200?
Formavilága ismerős, hiszen azonnal felismerhetőek például a Crossfire 500-ra utaló részletek, élen a fényszóróval, a klasszikus sziluettel vagy éppen a jellegzetes forgattyúház-burkolattal. A Benetts azt is megerősítette, hogy ez már az osztrák KSR-csoport „saját motorja”, azaz a fejlesztés és a munka teljes egészében Ausztriában, azon belül is a Krupsban működő K+F központban folyt, és csak a gyártást szervezik ki, hogy minél kedvezőbb árú legyen az 1,2-es izomgép.
Ez egyébként bevált recept a kategóriában, elvégre a nagyköbcentis klasszikusok egyik legfontosabb képviselője, a Triumph is csak évi 4-5000 motort állít elő Angliában, míg a „maradék” 90%-ot Thaiföldön.
Az nem derült ki az összefoglalóból, hogy mikor kerülhet piacra a legnagyobb Brixton, de a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy még idén láthatjuk a Bonneville és a hasonló retrógépek ellenfeleként aposztrofált sorkettest. Kitérő választ adtak a motor tervezői is a kérdésre: „Egyértelműen az a cél, hogy szériaérett, megvásárolható motor legyen a prototípusból.
Ugyanakkor nem szeretnénk, ha a kitűzött dátum bármiben is kompromisszumra kényszerítene minket. Vagyis arra összpontosítunk, hogy műszakilag kiforrott gép szülessen, ami több egy minőségi, nagyköbcentis motorkerékpárnál” – válaszolták az osztrák mérnökök az 1,2-es után érdeklődő újságíróknak.
Egyelőre tehát csak az a biztos, hogy érkezik a legnagyobb, legerősebb Brixton, de az egyelőre kérdéses, hogy mikor láthatjuk élőben az izmos sorkettest.