Az EU-s környezetvédelmi normák szigorodásával sorra eltűntek a legkívánatosabb, ezresnél nagyobb klasszikusok, mint például az általunk is tesztelt Honda CB1100 EX. Ezért is nagy horderejű hír, hogy a Brixton láthatóan készen áll új csupaszmotorjának bemutatására, legalább is a képek alapján szériaérettnek tűnik az egyelőre konkrét modellnév nélkül szereplő sorkettes.

Újabb klasszikussal bővül a Brixton kínálata

A néhány napja megjelent képek arról tanúskodnak, hogy soros, kéthengeres, 1200 köbcentis erőforrás dohog majd a hatvanas-hetvenes éveket idéző gépben. Noha merészen kiemelték a hengerek hűtőbordáit, melyek fényesen csillognak a mattfekete erőforráson, a bölcsőváz csövei között megbújik a hűtőradiátor, ami arra utal, hogy csak látszólag léghűtésű a Brixton 1,2-es erőforrása.

brixton-1200-bemutato
Megtévesztőek lehetnek a nagy hűtőbordák, de az új 1,2-es valójában folyadékhűtésű

Azon már meg sem lepődünk, hogy kifejezetten szépek a motor arányai, hiszen a 125-ös és 500-as modellek is elsősorban kedvező árukkal és megnyerő formatervükkel hódítanak. Ismerve a cég árképzését, várhatóan az új 1,2-es is azért lesz népszerű, mert kedvező ár társul majd a vonzó külső mellé, míg a teljesítmény nem is lehet kérdés – az 1,2-es, soros, kéthengeres blokk több mint elég egy ilyen nakedbe. S ha már az erőforrás szóba került, brit és távol-keleti lapok máris tényként kezelik, hogy a Gaokin üzemében építik majd a Brixton sorkettesét, mi több, már szabadalmi képeket is közzétettek róla.

brixton-1200-bemutato
Kifejezetten szépek a fűzöttküllős felnik, és megnyerő az egyszerű, letisztult kipufogó is. Kérdés, hogy ilyen apró dobokkal teljesíthető-e az Euro5 norma vagy Európába átdolgozott kipufogóval érkezik-e a modell

Immáron tehát tény, hogy jön az eddigi legnagyobb Brixton, s reméljük, hogy még idén láthatjuk az újdonságot, hiszen színesebbé tenné a literesnél nagyobb csupaszmotorok mezőnyét, és Európában is sok új rajongót szerezhetne a márkának.