Az új-zélandi John Britten egy korát megelőző zseni volt, aki mindenféle hátráltató tényezőtől eltekintve mert nagyot álmodni, és olyan különleges motort adott a világnak, mint a Britten V1000. A versenygépből mindössze tíz darabot készített, és olyan, akkoriban szokatlan megoldásokat használt műremekén, mint a szerteágazóan alkalmazott, szénszálas kompozit alapanyag, a főváz nélküli konstrukció, a lengőkaros első futómű vagy a profi adatrögzítő rendszer. A szakember híres volt arról, hogy nem szerette a sablonokat, mindenféle konvenciótól elrugaszkodva dolgozott, így bátran helyezte a hűtőradiátort az ülés alá.
A V1000 állítható villaszöggel és utánfutással készült, Öhlins alkatrészekkel és saját gyártmányú karbonkerekekkel, maximális teljesítménye 166 lóerő volt 11 800-as percenkénti fordulaton, mindehhez elképesztően csekély, 138 kilós tömeg társult. Még a motornál is érdekesebbek a győzelmek, amiket arattak vele, így a 1993-as Man-szigeti TT-n elért körrekord vagy az 1994-es daytonai és asseni Battle of Twins aranyérem, de a géppel elhódították a győzelmet az Új-Zélandi Superbike Bajnokságban is. Sajnálatos módon 1995-ben a „reneszánsz ember” elhunyt, így a sikersztori nem folytatódhatott, ennek ellenére méltó emléket hagyott hátra, ezt őrizve készült el a fenti, roppant hangulatos kisfilm is.Legendák nyomában
A nap videója: Brittennel a pályán
2017. július 21. Hírszerkesztő, Képek: Roadracingworld
A Britten motorkerékpárok a járműipar legkülönlegesebb konstrukciói közé tartoznak. A nemrégiben készült kisfilm zseniális készítőjük életét és a gépek történetét eleveníti fel.