A vállalat alapításának 60. évfordulóján egy merőben új okosféknyerget mutatott be a Brembo. A G Sessanta (G Hatvan) formatervét a klasszikus féknyergek ihlették, mégis jövőbe mutató, többfunkciós alkatrész.
G Sessanta féknyereg a Brembótól
Először is látványos felszerelés, mely a kívánt színben világít és feltűnőbbé teszi a motorod – áll az olaszok bemutatójában, holott ez a legkevésbé fontos tulajdonsága. Sokkal lényegesebb, hogy a hetvenes évek stílusában készült alkatrész – a vezető okostelefonján keresztül – vezérelhető, így például
arra is alkalmas, hogy nemes egyszerűséggel „lezárjuk” vele a parkoló motort.
A CVT-váltós, de rögzítőfék nélküli modelleken például kifejezetten hasznos lehet, és persze van némi lopásgátló szerepe is:
Valamiért a videóban is az állítható színű fénycsík az első, egyben légfontosabbnak tűnő újítás, pedig a valódi haszna, hogy a nyereg riasztást küldhet a telefonra, ha valamilyen rendellenességet észlel. Sajnos szűkszavúan nyilatkoztak arrói, pontosan mikor és miért figyelmezteti a vezetőt, de a kopott vagy túlmelegedett betét egyértelműen okot adhat a riasztásra.
Remek ötlet az egygombos rögzítőfék funkció, hiszen így például esős időben sem kell összekoszolnia a magát a motorosnak, miközben felteszi a féktárcsazárat – tisztább, egyszerűbb megoldás. Végül pedig arra is gondoltak a mérnökök, hogy könnyen megtaláld a motorod, ha idegen környezetben, zsúfolt helyen parkolsz. Először is felvillanthatod a LED-eket, bár erre egy sima riasztó is képes a motor irányjelzőivel, viszont ebben műholdas helymeghatározó is van (rossz szóval: beépített GPS, ahogy a sajtóanyag is említi), tehát
nemcsak lopásgátló és rögzítőfék, hanem nyomkövető is egyben.
Arra pedig aligha gondol egy átlagos tolvaj, hogy pont a féknyereg küld majd jelet a tulajdonosnak, amíg ő babrálja a gépet.