A tavaly kiadott, 2022-es Brabus-KTM sikerén felbuzdulva idén is összefog a két cég, hogy elkészítse a 1290 Duke R Evo exkluzív, pillekönnyű átiratát.

brabus-ktm-1290-duke-2023
Az egyedi motorhoz szemet gyönyörködtető fényezés dukál, ezért a Brabus-KTM Superblack és Stealth Gray árnyalatokban lesz elérhető. Mindkét színből 145-145 darab készül

A motor különleges részletei közé tartozik az egy darabból előállított, feltűnő kerékszett, a művészi igényességgel készült, szénszálas idomzat, valamint a nyereg, amit belsőépítészek terveztek a Brabus számára. A teljesítmény és a forgatónyomaték nem változik, 180 lóerővel és kereken 140 Nm-es nyomatékkal gazdálkodhat a pilóta, aki minden gázadásra a dupla Brabus kipufogó muzsikájában gyönyörködhet.

brabus-ktm-1290-duke-2023
Miként a KTM-nél megszokhattuk, félaktív WP felfüggesztés  felel az úttartásért. Összesen hat előre programozott futóműbeállítás érhető el, illetve AUTO üzemmódban az útviszonyokhoz és a pilóta vezetési stílusához igazodik a rugózás és a csillapítás

Emellett olyan apróságok is szemet szúrhatnak a rajongóknak, mint az új visszapillantó vagy éppen a segédváz és a faridom, mely hátulról is összetéveszthetetlenné teszi az 1977-ben alapított Brabus és a KTM közös modelljét.

brabus-ktm-1290-duke-2023
A korábbi, 154 darabos széria helyett most csaknem háromszáz V2-est kínálnak eladásra

Mivel csupán 290 darab készül az új Brabus-KTM-ből, jó eséllyel órák alatt elkapkodják majd. Annak dacára ilyen népszerű a motor, hogy már az előző, 2022-es kivitel is kis híján 40 ezer eurót, azaz 15-16 millió forintot kóstált, és az újdonságot elnézve a 2023-as kiadás sem lesz olcsóbb.