Több új fejlesztést is bemutatott a német vállalat a nemrég lezajlott teszten, melyek mindegyike azért készült, hogy segítse a vezetőt a necces helyzetek kivédésében. Elsőként az adaptív sebességtartó automatika (ACC) vizsgázott, mely nem a beállított tempó, hanem az ideális követési távolság alapján gyorsít/lassít, ahogy azt a forgalom ritmusa megkívánja.
Ez kiegészült egy ütközésre figyelmeztető rendszerrel is, mely a többi jármű mozgását figyeli. Amint veszélyesen közel kerülünk az előttünk haladóhoz, hangjelzéssel és a központi kijelzőn villogó jelekkel figyelmeztet arra, hogy sürgősen lassítsunk. Szintén az ütközésveszélyre hívja fel a figyelmet a holttérfigyelő – ha úgy váltanánk sávot, hogy közben nem vesszük észre a tükörben a mellettünk-mögöttünk haladó autót és motort, akkor jelez, hogy ne legyen ütközés az irányváltásból.
Persze a legfontosabb segítség az MSC, hiszen a kifinomult rendszer képes a vezetői hibák kijavítására is, legyen szó túl erős – vagy rosszul végrehajtott – fékezésről, kanyarban lassításról vagy gázadásra kipörgő hátsó kerékről. A rendszer egy sor érzékelő segítségével folyamatosan méri és elemzi a kulcsfontosságú adatokat, többek között a forgatónyomatékot, a gyorsulást, a fordulatszámot (mindkét keréken), valamint a sebességet. Ennek köszönhetően meggátolja, hogy például ledöntött motornál túl későn avatkozzon közbe az ABS vagy a kipörgésgátló, tehát nemcsak a kerék tapadásvesztését figyeli, hanem minden olyan adatot, mely alapján pontosabban számíthatja ki a beavatkozás ideális mértékét.
Miként a mérnökök leszögezték: az újítások egyik legfontosabb erénye, hogy nem elvesznek a motorozás élményéből, hanem pont hogy hozzáadnak, hiszen így biztonságosabbá, egyszersmind felhőtlenebbé, élvezetesebbé válik a motorozás.