Miután „egymásra talált” a Kawasaki és a Bimota, gyorsan kiderült, hogy a Z 1000 SX erőforrását használó KB4 lesz a vállalat első új modellje. Mára az is biztossá vált, hogy változatan teljesítménnyel építik be a jó öreg sornégyest (142 LE), viszont sokkal könnyebb lesz a Bimota, mint a donorként szolgáló gép.

bimota-kb4-muszaki-adatok

Jó negyven kilót faragnak le a tömegből, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy saját, részben szénszálas vázat terveztek az 1043 köbcentis erőforrás köré, amitől egyszerre lesz keskenyebb és rövidebb a motor – a pletykák szerint mindössze 1390 mm-re (!) csökkentették a tengelytávot.

bimota-kb4-muszaki-adatok

Mindezt megspékelték Öhlins felfüggesztéssel és a legújabb fejlesztésű Brembo fékalkatrészekkel, hogy valódi „olasz” sportgép váljon a Ninjából. A csupán 194 kilóval mérlegelő, azaz a Kawánál 41 kilóval könnyebb motor leleplezésének időpontja még nem ismert, de minden jel arra utal, hogy már idén láthatjuk az újdonságot.