– Életvidám versenyzők, régi barátságok és kifejezetten jó hangulat – ez jut eszembe először, ahogy visszagondolok Béren rendezett MXGuards.com Endurocross Bajnokság második futamára – emlékezett vissza a legutóbbi összecsapásra Brenner Ádám.
Béren folytatódott az MXGuards.com EC-bajnokság
Ezzel a versennyel a szervezők és megjelent pilóták egyaránt kifejezték tiszteletüket és hálájukat Sasóval szemben, aki számára Bér volt maga a megtestesült szabadság tere. Igaz, hogy idén már nem lehetett testközelben a motoros „családja” körében, de madártávlatból biztosan végigkísérte ezt a remek napot!
Ráadásul annak ellenére, hogy országszerte csapadékhiányos az idő, péntek esti áldásként érkezett egy kis eső, hogy a pálya be legyen locsolva, és ez ideálissá varázsolta a helyszínt a másnapi küzdelmekhez. Minden tekintetben szerencsés, hogy az esőzés nem olyan mértékben és időben érkezett, mint 2019-ben, de ettől függetlenül a szervezők, a versenyzők és sajnálatos módon a mentők sem unatkoztak múlt hétvégén.
Kezdhetnénk úgy is, hogy a kiszalagozott nyomvonalat újra kellett jelölni az önfeledten haladó és szabadon legelésző, pályát karbantartó birkák miatt, akiknek útját keresztezték a fránya karók. Viccesnek tűnhet, de a szervező Nádor Tamásnak és csapatának még az utolsó pillanatban újra kellett karózni a nyomvonal egy részét emiatt...
Ahogy az már látható volt, az idei év nem lesz piskóta, kőkemény közdelemre számíthatunk. Ez be is igazolódott, erős, színvonalas, szoros küzdelmekkel teli versenyen vagyunk ismét túl, ami kiélezett és komoly rizikókkal tűzdelt versengést von maga után.
Az élmezőnyben jelenlévő top pilóták között szó szoros értelemben vérre menő küzdelem zajlott, többen hibát elkövetve, sérüléssel, ám dicsőséggel zárták a napot. Elsők között haladva, nagy kockázatott vállalva, nagyot bukott Hertlik Donoven (#94), aki a szerencsének és sisakjának köszönhetően remélhetőleg a hétvégén újra rajthoz állhat.
Annak ellenére, hogy Szőke Márk (#795) diadalmaskodott a béri hétvégén, Firtosvási Gábort (#7) minimális különbséggel megelőzve, nem lehet most önfeledten boldog. Márk ugyanis az utolsó körben nagy sebességgel fának csapódva balesetet szenvedett, és bármilyen hihetetlen, törött lábbal is bemotorozott a célba. Kíváncsian várjuk, hogy teljesen felépül-e a következő megmérettetésre – mi szurkolunk neki!
Külön kiemelném Firtosvári Gábort (#7), aki a rossz rajtját követően, utolsóként elindulva kapaszkodott fel. Átvágta magát a teljes mezőnyön, és végül felért Márk mögé a második helyre. Utána az osztrák Mario Hirschmugl (#18) érkezett, majd mögötte fej-fej melletti harcban a szemtelenül fiatal vetélytársak hajráztak. Az újra hazai versenyen szereplő Zsigovits Norbert (#3), Liszka Roland (#78) és Tádics Dániel (#91) zárta abszolútban az első hatost.
Endurocross futamon rég nem látott versenyzők, Holló Bence (#53) és Szatyina Gábor (#48) egymásra találva küzdött 14 körön keresztül. Bence is a sérüléssel bajlódók körébe tartozik, az első néhány száz méteren elszenvedett nagyujjtörése ellenére előkelő helyen zárta idei bemutatkozófutamát.
A veteránok közül a 2019-es, sárdagasztós béri versenyt megnyerő Radek Bohuslavra mostanság rájár a rúd, már a rajtot követően óriásit zakózott, aminek következtében utóbb kiderült, hogy a bordái elrepedtek, de hozzá híven így is teljesítette a versenyt.
Így a kategóriában Nagy Péter (#203) nyert, mögötte Dési János (#244) futott be Csepi Tamást (#295) hajszállal megelőzve. A másodosztályban Kovács Dávid (#512) hozta bombaformáját, felszabadultan, teljes erőbedobással végzett az élen, Molnár Bencét (#459) és ifj. Majoros Tamást (#475) maga mögé utasítva.
Az idei év szenzációja és igazi versenyzőcsalogatója, hogy a kétórás futamban párban is elindulhatnak a pilóták. Béren 14 páros állt rajtoz, közöttük Ausztriából érkező motorosok is. A Liendl-Wuritsch (#260) páros egykörös fölénnyel nyerte a kategóriát a Buchvald–Kiss (#224) és a Szabó–Szabó (#213) páros előtt.
A Hobby egyórás megmérettetésben remekeltek a szuperveteránok: az örökifjak nem hagyták unatkozni a többieket a versenypályán, és a következő sorrend alakult ki közöttük. Miksi Péter (#207), Majoros Tamás (#228), Liendl Manfred (#260), Szabó Ferenc (#213), Tichy János (#202) végzett az első öt helyen, majd a tamási futamon is remeklő Török Mihály (#740) következett abszolút hatodikként beérve, és ezzel megnyerve a III. E2 kategóriát, hajszállal Kósa Roland (#777) és Galba József (#710) előtt.
Ezen a tempós pályán a kisköbcentivel versenyzők némileg háttérbe szorultak a nagyobb motorokkal szemben, de minden erejét beleadva, tisztességes, kitartó harccal ifj. Kutics Attila (#753) nyert, megelőzve csapattársát, Kiss Benedeket (#667) és Hajdú Zsoltot (#630).
Az E3 kategóriában Laczkó Péter (#870), Gölesz Gábor (#882) és Kovács Attila (#840) osztozott a dobogón. Akárcsak a nagyok között, az Ifik mezőnyében is élvezetes futamok zajlottak. Az 50 köbcentisek között harmadik helyezettként Csics Zoltán (#135) ért célba, mégpedig Kovács Ferencet (#155) mögött. Leggyorsabb Paitz Olivér (#160) volt, aki tartva a tempót és a körök számát, a 65-ös motorral nevezők után futott be elsőként.
Ifi 65-ben pedig Paizs Doma (#171) nyerte mindkét futamot, míg mögötte ifj. Vágó Norbert (#150) és Tóth Zétény (#122) hajrázott. Kimagasló létszámmal álltak rajthoz az ifi 85–ben, közöttük újra két hölgy is tiszteletét tette. A 102–es rajtszámmal induló Molnár Gábor nem talált legyőzőre, de nem is volt könnyű dolga: az első futamban csak fél másodperccel (!) utasította maga mögé Paitz Miklóst (#180).
A második futamra felszívva magát, nagyobb fölénnyel diadalmaskodott, ezúttal szintén Paitz Miklós futott be mögötte Hajdú Ádám társaságában (#177). Noha a második fordulónak még csak most lett vége, de nyakunkon a következő. Így nem sok idő maradt arra, hogy felkészüljünk a május 15-én, azaz holnap zajló, királyszentistváni derbire.
Folytatódik tehát a bajnokság, ráadásul egy mindenki számára új, ismeretlen pályán, ahol még nem jártak motorok. Egy biztos, a következő versenyhétvégén sem lesz hiány izgalmakban.