Az eredendően olasz, de kínai kézbe került Benelli kínálatában több A2-es modell is található, közöttük a csupasz BN302, melynek idomos testvéreként érkezik most az új 302R. A motorkerékpárt a Benelli saját gyártmányú, kéthengeres, DOHC-erőforrása mozgatja, melyhez hatfokozatú tengelykapcsolót társítottak. A hajtómű 38 lóerőt ad le tízezres percenkénti fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka pedig 27,4 Nm.
Előre 41 milliméteres átmérőjű, fordított teleszkópokat építettek be, hátul pedig központi rugóstag teljesít szolgálatot, állítható előfeszítéssel. A típus 14 literes üzemanyagtartályát - és a várható, négy liter környéki átlagfogyasztást - ismerve a hatótáv is tekintélyes lesz, így az ingázók, túrázók is bátran számolhatnak az új Benellivel.
Műszaki adatok: Benelli 302R
Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres
Összlökettérfogat (cm3): 300
Hengerek/szelepek száma: 2/4
Furat x löket (mm): 65/45,2
Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 28/38/10000
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 27,4/9000
Sebességváltó: hatfokozatú
Szekunder hajtás: lánc
Futómű és fékrendszer
Gumiméret elöl/hátul: 110/70 - ZR17 és 150/60 - ZR17
Fékrendszer elöl/hátul: 260 mm-es dupla tárcsa négydugattyús féknyereggel, ABS-szel/240 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel, ABS-szel
Méretek
Tengelytáv (mm): 1410
Ülésmagasság (mm): 785
Üzemanyagtartály térfogata (l): 14
Tömeg (teletankolva, kg): 204
Elérhető színek: fehér/piros, ezüst/zöld és fekete/piros