A nagy motorgyártók igyekeznek egyszerűsíteni modellválasztékukat, legalábbis abban az értelemben, hogy egy remek váz-erőforrás párosra több, akár négy-ötféle különböző típust építenek. Ilyen például a Honda NC családja, de mondhatjuk az MT-R7-Ténéré-Tracer-XSR ötösfogatot is.
V4-es ötszázas Kínából
Ezzel szemben a kínai Bendánál szembe mentek az árral, és szokatlan, V4-es hengerelrendezésű ötszázassal rukkoltak elő. Mondjuk a végeredmény nem túl impozáns, hiszen a hírek szerint a 496 köbcentis motor semmivel nem izmosabb egy átlagos, sorkettes ötszázasnál, ellenben sokkal több alkatrészből áll. A drágább, bonyolultabb előállítás mellett az is hátrány, hogy lényegesen nagyobb helyet foglal, így a váz, a hűtőrendszer és a felfüggesztés tervezésénél kompromisszumokra kényszeríti a mérnököket.
Gondolhatnánk, hogy cserébe legalább páratlan menetdinamikával ajándékozza meg a pilótát, de ez sem igaz: mivel 241 kilóval mérlegel, a V4-es pedig csupán 53,6 lóerős, nem számíthatunk nagy tűzijátékra. Mondjuk a gyár 192 km/órás végsebességet adott meg a BD500-nak, de tudva, hogy a sokkal könnyebb, 48 lovas Honda CB500F tud 180-at, ezt az adatot egyelőre kezeljük fenntartásokkal.