Első futam: Jó a rajt, Spies ellentmondást nem tűrően jön el, egyedül Biaggi tudja a lépést tartani vele. A nagy szintkülönbségekkel tarkított pályán nehéz az előzés, így Haga öt kört vonatozik, mire megelőzi Haslamet, magával húzva csapattársát Fabriziot is. De a hatodik körben már a következő táblát mutatják a Sterilgarda csapatnál: ’HAGA K.O.’… NitroNori egy nyújtott jobbosba túl nagy lendülettel érkezik, és az első kereke elveszíti a tapadását. Először még korrigálni próbál, de a kanyar közepén már nem tudja megfogni a motort, és tehetetlenül csúszik a bukótérbe, nulla pont. Az eseménytelen középső etapot Biaggi rontása szakítja meg, ezzel helyet cserél a mögötte érkező Reaval, és így követik az egyre távolodó Spiest. A végeredmény is ugyanez marad, az amerikai ezzel megfordítja a VB állását és 15 pont előnnyel várja a második versenyt.
SSP – előzmények: Cal Crutchlow 19 ponttal vezet, és így érkezik a portugál hétvégére. Vagyis elegendő egy közepesen jó kvalifikációt, és az első tízben befejezett versenyt produkálnia a világbajnoki címhez. Az edzésen végül a második helyen végez, a VB tabellán második helyezett Laverty mögött.
A verseny - Crutchlow a negyedik helyen jön el a rajtrácsról, biztonsági motorozást bemutatva követi az élen állókat. A dobogós helyekért a 2007-es világbajnok Sofuoglu, a sportág nagy öregje Gery McCoy és az edzés első Laverty küzd. Nagyjából tíz körön át változatlan távolságból követik egymást, míg a verseny felétől az első páros elszakadni látszik a dobogó alsó fokáért küzdő duótól. A tempókülönbség, és a motiváció is hiányzik ahhoz, hogy igazán parázs vita alakuljon ki, ezért párharcokat csak az ötödik helytől lefelé láthatunk, Pirro, Aitchison és Davies főszereplésével. Végül a befutóra is így érkeznek, Laverty a győzelemmel vigasztalódik, a címet megérdemelten nyerő Crutchlow pedig a világbajnoki trófeával búcsúzik a kategóriától. (Jövőre már a superbike kategóriában versenyez, a 24. születésnapját éppen ma ünneplő angol fiú. A MotoGp-ből visszatérő Toseland csapattársa lesz 2010-ben)
SBK, második futam: Byrne fordul elsőként célegyenes végi kanyarban, Biaggi a harmadik, kettejük közé Spies ékelődik be. Haga most agresszívebben rajtol, hatodik helyen van a kör végén. Biaggi a hosszú bal ívben a pálya külső részére sodródik, Rea azonnal bevág elé, az olasz ezzel már csak a negyedik. Az élen továbbra is Byrne, míg Spies tempóján érződik az óvatos taktika, így Rea őt is megelőzi a harmadik körben. Folyamatos a feszültség, Biaggi Spies mellett megy el, majd rontja a célegyenes féktávot, míg az élen a két angol előzi oda-vissza egymást. A ducatis különítmény is felváltva ostromolja a VB-t vezető amerikait, aki elegánsan enged utat minden támadásnak, és teheti: neki csak elesnie nem szabad.
Megcsinálta
A nyolcadik körre kialakulnak az erőviszonyok, a vezető pároshoz Fabrizio zárkózik fel, Biaggi sok hibát elkövetve a negyedik, őt Haga és Spies követi. A vezető hatos tempója messze gyorsabb mint a többieké, célegyenesnyi különbséggel vezetnek a Camierrel kezdődő középmezőny előtt. Tizenkét kör telik, amikor a vezető hármas egymást támadva próbál korai hajrát nyitni, eredménytelenül. Ugyanis csatájukból senki nem jut előnyhöz, de Biaggi teljesen felzárkózik amíg egymással vannak elfoglalva. Nyolc kör van hátra, amikor Haga egészen szűk ívet választ, és ezzel a manőverrel már negyedik a japán, Spies kettővel mögötte. Az utolsó körre Fabrizio, Rea, Haga sorrendben érkeznek, de az angol elvéti a balos visszafordítót, ezzel a japán már a második. Szoros befutó, és a Ducati csapat boldog: egy kettős győzelem és csapat VB cím a 2009-es szezon záró mérlege. A Yamahánál még nagyobb az öröm, Spies ötödik helye azt jelenti, hogy idén ő a superbike királya.
És mintha csak egy iskola lenne: a tengerentúlon Mladint legyőzve lett bajnok, itt pedig Haga felett győzedelmeskedett. Két hét múlva a különleges helyzet áll elő, hogy még a szezon vége előtt ’felsőbb osztályba’ léphet, hiszen Valenciában, a MotoGp sztárjai ellen bizonyíthatja tudását egy Tech3 Yamaha nyergében.