Lássuk be, a legtöbb motorosnak egyszerűen feleslegesen erős – és drága – a V4-es Tuono, ezért logikus döntésnek tűnik, hogy elkészítették a modell megfizethető, 660-as változatát.

bemutato-aprilia-tuono-660-28539
A hátsó ülés mérete erősen megszabja, hogy kivel és milyen hosszú útra indulj el...

Megjelent az Aprilia Tuono 660

Nem kevesebbet állítanak az Aprilia mérnökei, minthogy a Tuono 660 a legjobb tömeg/teljesítmény arányú modell a kategóriában, igaz, azt már nem tették hozzá, hogy mit is értenek pontosan „kategória” alatt. Jó eséllyel a 6-700 köbcenti közötti szegmensre utalnak, s ha így van, akkor nem túlzás etalonnak nevezni az új nakedet.

bemutato-aprilia-tuono-660-28529
Az erőforrás változatlan, ebben is az RS 659 köbcentis sorjettese dohog. Csúcsteljesítménye 95 lóerő, míg a motor menetkészen 183 kilót nyom

95 lovas teljesítményéhez csupán 183 kilós menetkész tömeg társul, amivel olyan dinamikus, hogy „tökéletesen megfelel közúti motorozásra és pályázásra is” – írják szintén a talján mérnökök. Persze nem alap nélküli a kijelentés, hiszen öt előre programozott üzemmód közül választhat a vezető, amiből hármat közútra, kettőt pedig pályára ajánlanak a szakemberek.

bemutato-aprilia-tuono-660-28540
Úgynevezett „túramotor...”

Azt is kiemelték, hogy a vadonatúj fejlesztésű váz a „legnagyobb durranás”, ez volt a modell legmeghatározóbb alkatrésze, no meg a szintén alumínium lengővilla, melyhez számos paraméterében állítható Kayaba felfüggesztést kapcsoltak.

bemutato-aprilia-tuono-660-28537
Fekete-pirosban vagányabb, ezüstben elegánsabb a modell

Az RS 660-nal összehasonlítva változott a vázgeometria, a villaszög stb., mely révén még spontánabb és könnyebben irányítható lett a motor. A pontos ára egyelőre nem ismert, de tudva, hogy 11-12 ezer eurót kérnek az RS-ért, jó eséllyel a Tuono is hasonló áron kerülhet a szalonokba.