Az eseményen olyan nagy nevek léptek fel a korábbi években, mint a többszörös stunt világbajnok Chris Pfeiffer, és a tizenháromszoros triál világbajnok Doug Lampkin. A magas növésű streetfighter-versenyzőről régen hallhattunk itthon, és sokan úgy gondolták, végleg kivonult a kaszkadőr motorozás porondjáról. Becman, miután 2005-ben abbahagyta a versenyzést nagyrészt külföldi rendezvényeken szórakoztatta a közönséget: 2006-ban a német MotoGP futamon a Sachsenringen bemutatózott a 250 ezer fős közönségnek, azután pedig bejárta szinte Európa összes országát Belgiumtól Görögországig, Finnországtól Romániáig. Műsorában helyet kapott a humor, az akrobatika, a quadok és persze a KTM SuperDuke 990 is.
Becman három nappal a bemutató előtt indult útnak csapatával, hogy időben odaérjen a több mint 1500 kilométerre fekvő Isztambulba - mivel az ország nem EU tagállam, szükség volt a járműveket minden határnál vámkezelni, ami egyáltalán nem volt könnyű feladat...
- Odafelé szinte zökkenőmentesen haladtunk Törökország felé, sehol sem kellett többet várakoznunk egy fél óránál. Már azt hittük, a tervezett két napnál hamarabb is Isztambulba érhetünk. Azonban a szigorú török vámosok elvették a lelkesedésünket: megmutatták, hogyan lehet őrületbe kergetni az amúgy békés természetű magyar embereket... A többórás várakoztatás után, miután mindent rendben találtak, még elkérték a szállító Mercedes nemzetközi biztosítási lapját, a zöldkártyát. Ez telitalálat volt, ugyanis sikeresen otthon hagytuk, és csak a csekk volt az autóban. Száz euróval lettünk szegényebbek, ugyanis meg kellett kötni egy három hónapra szóló török biztosítást az autóra, ami csak kicsivel volt kevesebb, mint a kocsi éves biztosítása - amit persze már itthon befizettem.
Az út további része zökkenőmentes volt, időben érkeztünk a hotelbe. A szervezők azonban nem hagytak bennünket pihenni, ugyanis a megérkezést követő egy órán belül már egy televíziós fellépésre volt hivatalos a csapat, a Becman Stuntrix Madness.
- Törökország egyik legnagyobb hírcsatornája, a Haber Türk székháza előtt kellett reklámoznom a rendezvényt, ami önmagában egy megtisztelő feladat volt, leszámítva, hogy napok óta szakadt az eső, ők pedig a vizes, macskaköves díszburkolaton képzelték el, hogy majd motorozom a KTM-el. A felvezető autónk is 100-120-al ment, nem törődve azzal, hogy szakad az eső, és a Sprinterem mögött egy tréler szaladt egy versenyautóval... Mikor már csak percek voltak hátra, hogy odaérjünk, a felvezető autóból kiugorva odaszaladt a forgalomirányítóhoz az egyik szervező, akinek első kérésére leállította a rendőr a forgalmat, hogy szabadon keresztezhessük a hatsávos utat. Természetesen olyan későn sikerült odaérni a kaotikusnak is csak jóindulattal nevezhető isztambuli közlekedésben, hogy körülbelül egy perc alatt kellett kipakolnunk a motort, beindítani azt és felöltözni teljes menetfelszerelésbe.
Természetesen élőben ment a műsor, így nem sok lehetőségünk volt a bemelegítésre. A fagypont körüli hőmérsékleten a SuperDuke elég dadogva járt beindítást követően, és a gumija is bakelitkeménységű volt. Egy nagygázos guruló burnout és egy leszabályzásos „láncfűrész” viszont hamar melegedésre késztette a V2-eserőművet. A körülményekhez képest jól sikerült a műsorunk, vagyis nem sérült meg senki, a kapkodásról csak segítőm ruházata árulkodott: Dani az egész műsort egy fordítva felvett motoros pólóban nyomta le... A körülményeket jól jellemezte, hogy a kipufogóba szerelt lángszóró melegében szárítottuk a vizes kesztyűnket a fotósok előtt - ők pedig kimondottan örültek a rögtönzött produkciónak.
A négynapos rendezvény előtt Becmanéknak egy másik promóciós fellépést is kellett csinálniuk a sajtónak: az egyik népszerű isztambuli bevásárlóközpont előtt kellett motorozniuk, ahol a tiszteletükre egy hatalmas, 20 méter hosszú sátrat is felállítottak, hogy ne az esőben kelljen a bemutatót tartaniuk. 10-15 televízió csatorna operatőrei vették műsorra az előadásukat, és megannyi fotós örökített meg képeket.
- Igen, szeretjük a feltűnést és a jó sajtóvisszhangot. Nem szoktam panaszkodni a rossz körülmények miatt, de néhány szót megérdemel az ottani kaszkadőrpályánk is: a szakadó eső és az extrém alacsony hőmérséklet nem könnyítette meg a dolgunkat. A SuperDuke-ot ezúttal sikerült természetes úton felmelegíteni, de a gumijaim jéghidegek voltak, ugyanis nem volt kedvem kimenni a sátor alól az özönvízszerű esőzésbe. A sátor alatt természetesen átfolyt a víz, ezáltal jobban is csúszott, mint a kinti lemosott térkő. Persze itt sem az a harapós fekete aszfaltcsík fogadott, hanem jó kis simára csiszolt műkő burkolat... Ja: külön megkértek, hogy az aszfalton semmilyen nyomot ne hagyjunk: burnout, keresztbe csúszás kilőve... A 210 kilós SuperDuke ilyen körülmények között nem pont ideális választás, a sátorban megfordulni sem volt egyszerű a géppel. A török KTM-től kapott KTM SX 505-ös quadban maradt minden bizodalmam, ugyanis a négykerekűt könnyebb terelgetni a csúszós úton, vele majd megmutatjuk, mi a magyarok istene - gondoltam. Sajnos a quad előszeretettel állt le minden gázelvételkor, ezzel meghiúsítva a gyakorlatok jó részét - ennek csöppet sem örültem abban a helyzetben.
A peches kezdés ellenére bizakodva várták a másnapi folytatást: négy fellépésük volt a csütörtöki napon motorral és autóval egyaránt. Becman ugyanis hivatalos volt hot rodjával is a rendezvényre, mellyel a Hot Rod Őrület nevű autós drift bemutatót adták elő. A szűnni nem akaró esőzés miatt a rendezvény helyszínén felállított 60 méter hosszúságú és 10 méter széles sátor alá befolyó víz itt is csúszóssá változtatta a pályát, azonban nem ez volt az egyetlen tényező, ami a magyar fiúk dolgát nehezítette…
- A csütörtöki napon hamar rájöttem, hogy a nagy sátor alatt is ugyanúgy áll a víz, csak éppen nem a nyakunkba ömlik. A szervezők folyamatosan próbálták letakaríttatni a pályáról, de az csak ömlött befelé oldalról. Az első bemutató előtt azonban ennél is kellemetlenebb dolog történt: a KTM quadunk úgy döntött, nem vállalja a fellépést. Valamilyen elektronikus problémája támadt a show előtt, és azon a héten már nem is tudta senki elindítani. Ez azért is okozott nagy problémát, mert a quad az egyetlen jármű, amivel ilyen mostoha körülmények között színvonalas bemutatót tudok tartani és természetesen a saját quadomat otthon hagytam, ezzel is kerülve a határoknál a további bonyodalmakat. Tehát ott voltam egy kővé keményedett első gumival a stunt motoromon, egy 990-es KTM Supermotóval és egy csomó vízzel a pályán. Remek... A lényeg, hogy megoldottuk, rendben lement a fellépés.
Pénteken minden összeállt, hogy beindulhasson Becman Kaszkadőr Őrülete, és hatalmas sikerrel adták elő mindhárom műsorukat.
- Miután a török KTM-nek kétségbeesve ecseteltem, mennyire fontos lenne, hogy hozzanak nekünk egy működőképes quadot, az egyik törökországi rajongóm szállította a megoldást: a srác valamit félreérthetett, ugyanis egy darab 500 köbcentis négykerekű helyett hozott két darab 250-es Yamaha quadot. Mindegy, mentem már sokat kisebb gépekkel is, például 2006-ban Egyiptomban, Kairóban is pont ugyanilyet kaptam a fellépésre. Az apró Yamahák tökéletesen működtek, azt leszámítva, hogy úgy néztem ki rajtuk, mint maci a zsilettpengén. Kétüteműhöz méltóan fújták a füstöt, de ez zavart a legkevésbé, legfeljebb kevesebb füstbombát kellett felhasználnom. Időközben a török supermoto és motocrossbajnok Sakhir Senkalaycitól kaptam egy pár gumimelegítőt is, amelyekkel minden show előtt felmelegítettük a motorok első gumijait. Két darab ezres KTM és két egyforma quad – soha ilyen komoly járműparkkal nem vonult még fel a Becman-show ezelőtt. Adtuk az ívet rendesen, a bemutatók után volt, hogy egy óra hosszáig kellett fényképezkedni a rajongókkal.
- A szombati nap szenzációja volt, hogy a kiállításra maga a török pénzügyminiszter is megérkezett, ő vágta át a szalagot a hivatalos megnyitón, azután kijött a szabadtéri stunt aréna mellé, ahol végignézte az egyik bemutatónkat. Apait-anyait beleadtunk: aznap az egyik show közben élőben jelentkezett be a hírekben az NTV hírműsora, ezért úgy kellett időzítenem a főbb látványelemeket, hogy pont abban az időben adjuk bele a legtöbbet. Tűzkarikában motoroztam és szalonnát sütöttünk a kipufogó lángszóróján - belevittünk egy kis magyar virtust illetve hagyományt, és nagyon élveztük az előadást.
Becman és csapata hatalmas sikert aratott műsoraival, a szervezők nem hiába választották őket a rendezvény fő attrakciójának. Számtalan autogrammal, közös képpel és élménnyel gazdagodott a közönség, és Becman szert tett jó néhány török rajongóra.
Gratulálunk a fiúknak, és várjuk a következő megjelenésüket.
(Forrás: Becman)